دعوت مدیرکل انتقال خون آذربایجان شرقی از مردم برای اهدای خون

۱۳۹۷/۰۹/۰۳ - ۱۳:۰۰:۲۹
کد خبر: ۷۷۹۶۴۰
دعوت مدیرکل انتقال خون آذربایجان شرقی  از مردم برای اهدای خون
مدیرکل انتقال خون آذربایجان شرقی با دعوت از مردم برای اهدای خون گفت: همه ساله با آغاز فصل سرما با کاهش آمار اهداکنندگان خون و به تبع آن کاهش ذخایر خونی مواجه می شویم که نیازمند مشارکت بیشتر مردم هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، وحید مثمر با بیان اینکه چهار پایگاه انتقال خون در شهرهای تبریز، مراغه و میانه کار خونگیری از مردم نوع دوست را بر عهده دارند، ادامه داد: یک مرکز ثابت در شهرستان اهر در روزهای دوشنبه و مرکز ثابت دیگر در شهرستان مرند در روزهای یکشنبه آماده پذیرش اهداکنندگان است.

مثمر با اشاره به اینکه قابلیت نگهداری فراورده های خونی بسیار محدود است، گفت: پلاکت 3 روز و گلبول های قرمز 35 روز قابلیت نگهداری دارند به همین دلیل نیاز است اهداکنندگان به صورت دائم و مستمر اقدام کنند تا بتوانیم نیاز 44 مرکز درمانی فعال در استان را در سریعترین زمان فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه فرهنگ اهدای خون در آذربایجان شرقی بسیار بالاست و مردم به صورت شایسته استقبال می کنند.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان شرقی با اعلام اینکه ذخایر خونی در بانک خون استان در تمام گروه های خونی رو به کاهش است، گفت: در سال جاری تا به امروز 77 هزار و 207 نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد از 62 هزار و 494 نفر خونگیری شده است.

وی با اشاره به مشارکت حداقلی بانوان در اهدای خون، افزود: از مجموع اهدا کنندگان خون در استان یک هزار و 668 نفر زن و 60 هزار و 826 نفر مرد بودند. 

مثمر خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 118 هزار نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از 94 هزار نفر خون گیری شد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز