مسئول خانه عاشیقلار ایران:

پیشرفت روزافزون جایگاه موسیقی عاشیقی در ایران

۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۱۰:۳۸:۳۵
کد خبر: ۷۸۰۲۳۰
پیشرفت روزافزون جایگاه موسیقی عاشیقی در ایران
مسئول خانه عاشیقلار ایران گفت: صنعت موسیقی عاشیقی درحال پیشرفت روزافزون در کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،سلجوق شهبازی در کارگاه تخصصی ادبیات عاشیقی به مناسبت ولادت پیامبر اکرم (ص) با بیان اینکه عاشیق های ایرانی قدر کنگره عاشیقلار ایران را بدانند، اظهار کرد: هر صنعت که در دست مختصصان امر قرار گرفته، پیشرفت کرده و روز به روز به جلو پیش می‌رود.

وی با اشاره به تاسیس خانه عاشیقلار ایران تصریح کرد: چندین سال بود که عاشیق های ایران در خانه موسیقی بودند که متاسفانه هیچ امکاناتی به عاشیق ها داده نمی شد، ولی با تاسیس خانه عاشیقلار ایران، ادبیات عاشیقی روز به روز پیشرفت می کند.

شهبازی در ادامه ضمن قدردانی از حوزه هنری آذربایجان‌شرقی در خصوص برگزاری کنگره بین المللی عاشیقلار؛ همنوای پیامبر مهربانی اظهار کرد: این کنگره به جز تلاش رئیس حوزه هنری استان و همچنین حمایت امام جمعه تبریز برگزار نمی شد که امیدواریم این کنگره ادامه یابد چرا که این کنگره مورد حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ولنگاری فرهنگی تصریح کرد: چنین هنرهایی چون صنعت موسیقی عاشیقی می تواند در مقابل ولنگاری فرهنگی بایستد و در راستای تعالی فرهنگ گام بلندی بردارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز