در دیدار با سرکنسول جدید جمهوری ترکیه در تبریز؛

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی بر گسترش همکاری‌های مشترک با ترکیه تأکید کرد

۱۳۹۷/۰۹/۰۶ - ۰۸:۵۸:۴۵
کد خبر: ۷۸۰۶۲۴
سرپرست استانداری آذربایجان شرقی بر گسترش همکاری‌های مشترک با ترکیه تأکید کرد
سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اراده ملی ایران و ترکیه بر استحکام روابط در زمینه‌های مختلف، اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی زمینه‌های بسیار زیادی برای گسترش همکاری‌ها با کشور ترکیه دارد و مدیریت این استان آماده حمایت از فعالیت سرمایه‌گذاران ترک است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، جواد رحمتی در دیدار با سرکنسول جدید جمهوری ترکیه در تبریز، با بیان اینکه روابط ایران و ترکیه یک روابط راهبردی است، افزود: به‌رغم مشکلاتی که در 40 سال گذشته برای تحت تاثیر قرار دادن این روابط ایجاد شده اما دو کشور همچنان از رابطه‌ای مستحکم و عمیق برخوردارند.

وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی دو کشور، خاطرنشان کرد: با توجه به اراده ملی ایران و ترکیه برای تحکیم روابط، سطح همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باید افزایش یابد.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌ها و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در استان، ابراز امیدواری کرد سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی ترکیه با شناخت کامل از این ظرفیت‌ها در حوزه همکاری‌های مشترک حضور یابند.

وی، صنعت خودرو و قطعه‌سازی و گردشگری را از جمله زمینه‌های مناسب همکاری مشترک استان با ترکیه دانست و گفت: تعریف سازوکارهای همکاری مشترک در این حوزه‌ها ضروری است.

رحمتی افزود: ظرفیت‌های مشترک دو طرف باید در نشست‌های تخصصی بررسی و منجر به تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای همکاری شود.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی همچنین با آرزوی موفقیت برای سرکنسول جدید ترکیه در تبریز، گفت: ما ایشان را شهروند تبریز می‌دانیم و امیدواریم نتیجه عملکردشان، برداشتن گام‌های جدید و جدی در حوزه کار مشترک باشد.

سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز هم در این دیدار با بیان اینکه ایران و ترکیه هرگز از همدیگر جدا نمی‌شوند، افزود: همسایه‌ها باید در هر شرایطی در کنار هم باشند و این مهم‌ترین مسأله دو کشور در منطقه است.

حسین گون‌گور با اشاره به حضور چند هیأت اقتصادی و تجاری از ترکیه در تبریز در روزهای گذشته، اظهار داشت: حضور این هیأت‌ها به خوبی نگرش ما به همکاری با ایران و استان آذربایجان شرقی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه روابط ملت‌ها نیز به اندازه روابط دولت‌ها مهم است، افزود: یکی از راه‌های ارتباط بین ملت‌ها، گردشگری است و ما آماده‌ایم با تعریف پروژه‌های مختلف همکاری خود را در این حوزه گسترش دهیم.

سرکنسول ترکیه در تبریز همچنین با اشاره به زلزله شب گذشته در غرب ایران، خاطرنشان کرد: ترکیه نیز کشوری زلزله‌خیز است و می‌توانیم تجربیات یکدیگر را در حوزه مدیریت بحران و مقابله با آسیب‌های زلزله به اشتراک بگذاریم.

 

 

نظر شما