سرپرست حوزه هنری استان آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

کنگره عاشیقلار فرصت معرفی هنر موسیقی عاشیقی/ اجرای۱۸گروه موسیقی در اختتامیه کنگره بین المللی عاشیقلار

۱۳۹۷/۰۹/۰۷ - ۰۹:۲۹:۱۹
کد خبر: ۷۸۱۱۶۳
کنگره عاشیقلار فرصت معرفی هنر موسیقی عاشیقی/ اجرای۱۸گروه موسیقی در اختتامیه کنگره بین المللی عاشیقلار
سرپرست حوزه هنری استان آذربایجان شرقی کنگره بین المللی عاشیقلار را فرصتی برای معرفی هنر موسیقی عاشیقی دانست و گفت:18 گروه موسیقی در مراسم اختتامیه نخستین کنگره به اجرا پرداختند.

به گزارش خبرگزاری برنا در  آذربایجان شرقی، سیدمحمد حسین بلاغی شامگاه روز سه شنبه در آیین اختتامیه نخستین کنگره بین المللی عاشیقلار در سالن همایشهای بین المللی ضمن خوشامدگویی به مهمانان اظهار کرد: اولین کنگره بین المللی عاشیقلار، همنوای پیامبر مهربانی همزمان با هفته وحدت و سالروز ولادت پیامبر با سعادت رسول اکرم (ص) موجب شد در این برنامه با نام حضرت مهربانی، نوای اخلاق اسلامی را مشق کنیم.

وی با بیان اینکه تاریخ و فرهنگ کهن سرزمین ما آذربایجان همواره سرافراز و پرافتخار بوده است، ادامه داد: صنعت عاشیقی غنی از فرهنگ و تاریخ منطقه بوده و این محفل فرصتی برای ارتقا فرهنگ وهنر توسط هنرمندان این عرصه است، همچنان که بعد از انقلاب نیز با این فرهنگ همراه و شاهد دفاع جوانان از حق و باطل بوده ایم.

سرپرست حوزه هنری استان آذربایجان شرقی افزود: دست در دست هم دادیم تا 40 امین سال پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیریم، کنگره بین المللی عاشیقلار نیز فرصتی شد تا به عنوان یکی از اولین جشن های حوزه هنری در  این زمینه ماندگار شود و امیدواریم سالیان سال در سایه فرهنگ متعالی و هنر ارزشی جمهوری اسلامی تداوم داشته باشد.

وی در خصوص کنگره بین المللی عاشیقلار عنوان کرد: این کنگره از 3 آذر شروع شده و هنرمندانی از3 کشور ترکیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان و همچنین 8 استان از ایران در این فستیوال حضور یافته اند و ماحصل این جشنواره سه تولید فاخر هنری و ادبی چون کتاب پیغمبر مجموعه اشعار زلیم خان یعقوب، کتاب پژوهشی مکتب تبریز و قره داغ و لوح فشرده مجموعه برنامه های برگزار شده حوزه هنری در این زمینه است.

بلاغی ابراز کرد: حوزه هنری استان آذربایجان شرقی همواره عمل گرا و خروجی محور بوده  و امید است با یاری خداوند اینگونه جشنواره ها ادامه داشته باشد.

وی در خصوص برنامه های اختتامیه کنگره بین المللی عاشیقلار گفت: 18گروه موسیقی عاشیقی در مراسم اختتامیه کنگره بین المللی عاشیقلار اجرا داشتند.

بلاغی ضمن تقدیر از مسئولان استانی که در راستای برگزاری این فستیوال بین المللی حامی حوزه هنری بوده اند، خاطر نشان کرد: امید بر آن دارم با حمایت مسوولان استانی و هنرمندان این خطه این کنگره ها تداوم داشته و فرصتی برای معرفی هنرمندان عرصه موسیقی و صنعت عاشیقی باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز