استاندار آذربایجان شرقی:

دشمنان، نهاد خانواده را هدف قرار داده‌اند/ ارتباط خانوادگی از مؤلفه‌های سواد در دنیای امروزی است

۱۳۹۷/۰۹/۱۵ - ۱۰:۳۶:۳۸
کد خبر: ۷۸۴۵۰۴
دشمنان، نهاد خانواده را هدف قرار داده‌اند/ ارتباط خانوادگی از مؤلفه‌های سواد در دنیای امروزی است
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه دچار گسستگی نسلی در کشور شده‌ایم، اظهار داشت: در هیچ جای دنیا به اندازه ایران، خانواده اهمیت ندارد و برای همین است که دشمن برای از هم گسیختگی خانواده‌ها در ایران برنامه دارد

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در آئین نکوداشت مقام والای مادر و تجلیل از مادران نمونه استان که در تالار معلم تبریز برگزار شد، با بیان اینکه در برابر تمام مادران به ویژه مادران شهدا سر تعظیم فرود می‌آورم، تاکید داشت: اگر ما امروز در آسایش و آرامش زندگی می‌کنیم، نتیجه ایثارگری فرزندان این مادران است و از اینکه اولین نشست و برنامه‌ام در کسوت استانداری به این برنامه اختصاص یافت خرسندم.

وی ادامه داد: مادر در تمام فرهنگ‌ها و جوامع از مقام و منزلت والایی برخوردار است؛ اما فقط در دین اسلام است که احترام به پدر و مادر، مایه خوشبختی در دنیا و آخرت معرفی شده است.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: بعد از حضرت احدیت که اولین معلم انسان‌هاست، مادر، دومین معلمی است که نقش مهمی در تربیت و شکل‌گیری شخصیت افراد در دوران کودکی برعهده دارد.

پورمحمدی مشکلات جامعه امروز را کاهش عاطفه و پیوند خانوادگی برشمرد و ادامه داد: موافق این نیستیم که مراکز نگهداری سالمندان وجود نداشته باشد، ولی زیبنده جامعه ما هم نیست که فرزندان، پدر و مادر خود را در خانه سالمندان به حال خود رها کنند و سال‌ها با آنها هیچ ارتباطی نداشته باشند.

وی با بیان این که متأسفانه ما دچار گسست نسلی شده‌ایم، اضافه کرد: در هیچ جای دنیا به اندازه ایران، خانواده اهمیت ندارد و برای همین است که دشمن برای از هم گسیختگی خانواده‌ها در ایران برنامه دارد و تلاش می کند و با صراحت نیز این امر را بیان می‌کند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که سواد در جامعه امروزی فقط خواندن و نوشتن و حتی داشتن مدرک دکترا نیست، گفت: یک فرد باسواد کسی است که بتواند با خانواده و افراد نزدیک خود ارتباط عاطفی قوی داشته باشد و در این صورت است که اگر افراد از نظر مسافت از هم دور باشند ولی باز به یاد هم هستند و لذا پدر و مادر باید به جای تهدید با فرزندان خود ارتباط عاطفی داشته باشند.

پورمحمدی ادامه داد: یک فرد باسواد باید ارتباط اجتماعی قوی با دیگران داشته باشد و دچار فردگرایی نشود.

وی اضافه کرد: داشتن سواد مالی یکی دیگر از مولفه‌های فرد باسواد در دنیای امروز است که مصداق آن همان اقتصاد مقاومتی است؛ مادران در خانه نقش مهمی در این زمینه دارند و می‌توانند مخارج خانه را مدیریت کرده و به فرزندان نیز بیاموزند.

پورمحمدی بیان کرد: یک فرد باسواد باید بداند از کدام منابع خبری، اخبار را دریافت کند و این همان سواد رسانه‌ای است و این اولیا هستند که باید به فرزندان خود بیاموزند که از چه سایت‌هایی و تا چه حد از فضای مجازی استفاده کنند.

در این آئین که به همت بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی در تالار معلم تبریز برگزار شد، از 14 مادر نمونه استان تجلیل شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز