ضرب الاجل ۵ روزه محیط زیست برای پتروشیمی و پالایشگاه

۱۳۹۷/۰۹/۱۵ - ۱۲:۰۰:۱۶
کد خبر: ۷۸۴۵۵۰
ضرب الاجل ۵ روزه محیط زیست برای پتروشیمی و پالایشگاه
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی برای تعیین تکلیف اجرای طرح های زیست محیطی پتروشیمی و پالایشگاه تبریز ضرب الاجل پنج روزه مشخص کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، حمید قاسمی در نشست مشترک با مدیران و کارشناسان شرکت پالایش نفت و پتروشیمی تبریز از عدم اجرای به موقع طرح‌های زیست محیطی این دو واحد بزرگ صنعتی انتقاد کرد و گفت: پتروشیمی تبریز از برنامه زمان بندی اجرای طرح های کاهش اثرات زیست محیطی یک سال عقب است و بحث هایی که در مورد علت آن مطرح می شود، اصل موضوع آلایندگی را حل نمی کند.

 

وی خطاب به مدیرعامل پتروشیمی تبریز افزود: اقداماتی را که در راستای کاهش اثرات زیست محیطی باید انجام می دادید، از برنامه زمان بندی ارائه شده عقب هستند.

 

قاسمی ادامه داد: شما و همه ما در این شهر زندگی می کنیم و همه ما به توسعه اعتقاد داریم، اما توسعه باید همراه با اصول و رعایت ضوابط زیست محیطی باشد تا پایدار بماند.

 

وی تاکید کرد: از این لحظه اعلام می کنم هیچ طرح توسعه ای در رابطه با پالایشگاه و پتروشیمی تبریز را تا اجرای کامل طرح های کاهش اثرات زیست محیطی این دو شرکت نباید انجام شود.

 

این مقام مسئول گفت: اگر طرح های کاهش اثرات زیست محیطی پتروشیمی و پالایشگاه تبریز طبق برنامه زمان بندی اجرا نشوند، مجدداً اقدامات قانونی توسط حفاظت محیط زیست استان به عمل خواهند آمد.

 

قاسمی افزود: شما دنبال تولید، اشتغال و سود هستید و باید به دنبال حفظ محیط زیست هم باشید. ما تا کنون تعامل بسیار خوبی با دو شرکت پتروشیمی و پالایش نفت تبریز داشته ایم، اما وقتی اشکال فنی در سیستم پیش می آید انتظار این است که با حداکثر توان در صدد رفع آن برآیید و آن را حل کنید.

 

وی ادامه داد: من به عنوان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان باید به مردم پاسخ بدهم. پتروشیمی و پالایشگاه تبریز علاوه بر کنترل آلودگی هوا، مسئولیت های اجتماعی در قبال مردم کجوار دارند که باید به آن ها عمل کند.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در ادامه این نشست دستور تشکیل کمیته ای مشترک برای بررسی وضعیت زیست محیطی دو شرکت پتروشیمی و پالایش نفت تبریز را داد و گفت: اگر بخشی نگری کنیم در هیچ حوزه ای موفق نخواهیم شد. برای کشور اشتغال، تولید و اقتصاد مهم اند، اما مهم تر از آن ها محیط زیست و سلامت مردم است.

 

قاسمی با بیان اینکه قطعاً باید جلوی آلودگی پالایشگاه و پتروشیمی تبریز گرفته شود، تاکید کرد: تا دوشنبه هفته آینده باید تکلیف این موضوع مشخص شود و برنامه اجرای طرح های کاهش اثرات زیست محیطی پتروشیمی و پالایشگاه تبریز ارائه شود.

 

نظر شما