دیدار شهردار تبریز با سرکنسول جدید ترکیه در تبریز؛

شهردار تبریز: کنسولگری برای ایجاد اعتماد بین سرمایه گذاران ترک اقدام کند

۱۳۹۷/۰۹/۱۹ - ۱۰:۳۲:۲۳
کد خبر: ۷۸۵۹۷۰
شهردار تبریز: کنسولگری برای ایجاد اعتماد بین سرمایه گذاران ترک اقدام کند
شهردار تبریز گفت: متاسفانه سرمایه گذاران ترکیه ای به میزانی که انتظار داشتیم در تبریز حضور پیدا نمی کنند و انتظار داریم کنسولگری در جهت اعتماد سازی بین آنان اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، ایرج شهین باهر در دیدار با حسین گونگور سرکنسول جدید ترکیه در تبریز با اشاره به اشتراکات فرهنگی دو کشور ایران و ترکیه گفت: این تفاهم و نزدیکی در بین تبریز و کشور ترکیه بیش از سایر نقاط کشور است. او افزود: نزدیکی زبان، دین و رسوم این دو منطقه از سایر نقاط به یکدیگر نزدیک تر است.

او با تقدیر از عملکرد سرکنسول قبلی ترکیه در تبریز گفت: شهرداری تبریز با سرکنسول قبلی جلسات متعدد برای گسترش روابط برگزار کرد و امیدواریم این روابط در دوره جدید نیز ادامه پیدا کند.

شهین باهر تاکید کرد: انتظار داریم در دوره جدید کنسول گری، ارتباط و همکاری ما با کشور ترکیه در تمام ابعاد مخصوصا حضور سرمایه گذاران ترکیه ای در ایران و مخصوصا تبریز بیشتر شود.

شهردار تبریز با اشاره به دعوت شهرداری از شهردار آنکارا برای حضور در تبریز گفت: از کنسولگری درخواست می کنیم که مقدمات قانونی این سفر را هر چه سریعتر آماده کند تا با حضور شهردار آنکارا تفاهم های انجام یافته اجرایی شود.

شهین باهر با انتقاد از اجرایی نشدن صحبت های شهرداری تبریز با سرمایه گذاران ترک گفت: علیرغم صحبت های زیادی که بین شهرداری تبریز و سرمایه گذاران ترکیه ای اتفاق داده هنوز صحبت ها عملی نشده است.

او با بیان اینکه یک فرد اجرایی هستم و معتقدم وقتی کار روی زمین دیده شد می توان گفت تفاهم انجام شده اظهار داشت: کنسولگری ترکیه باید در جهت ایجاد اعتماد بین شهرداری تبریز و سرمایه گذاران ترک تلاش بیشتری انجام دهد و شرایط حضور آنان در تبریز را فراهم کند.

باهر ادامه داد: امیدواریم سال آینده شاهد اجرایی شدن چند پروژه در تبریز توسط سرمایه گذاران ترک باشم.

او با اشاره به اینکه ارتباط با کشور ترکیه برای ما بسیار مهم است تصریح کرد: برای ما سرمایه گذاران ترکیه ای از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و آنها را با سرمایه گذاران دیگر قابل قیاس نمی دانیم.

شهین باهر در بخش دیگری از سخنانش با تاکید مجدد بر اشتراکات فرهنگی دو کشور گفت: باید تلاش کنیم تا از اشتراکاتی که داریم استفاده کنیم تا منافع هر دو کشور تامین شود.

او در پایان گفت: همچون دوره گذشته، شهرداری آماده همکاری با کنسولگری ترکیه است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز