استاندار آذربایجان شرقی:

روابط ایران و ترکیه باید تا سطح مطلوب و مورد انتظار افزایش یابد

۱۳۹۷/۰۹/۲۱ - ۱۵:۰۵:۰۰
کد خبر: ۷۸۷۱۳۶
روابط ایران و ترکیه باید تا سطح مطلوب و مورد انتظار افزایش یابد
استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز، با اشاره به سطح روابط اقتصادی و فرهنگی این استان با ترکیه، تأکید کرد که باید این روابط را تا حد مورد انتظار و مطلوب گسترش دهیم.

به گزارش  خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی اظهار داشت: ایران و ترکیه در طول تاریخ روابط عمیق و گسترده‌ای داشته‌اند و خدا را شاکریم که این روابط در دوره اخیر توسعه بیشتری پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه تعمیق و توسعه روابط با کشورهای همسایه و مسلمان از سیاست‌های اصولی دولت جمهوری اسلامی ایران است، افزود: خوشبختانه ما روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نزدیکی با ترکیه داریم که البته در سطح مطلوب و مورد انتظار نیست.

پورمحمدی با اشاره به حضور سرمایه‌گذاران ترکیه در تبریز و همکاری‌های علمی بین دانشگاه‌های دو طرف، تأکید کرد: آذربایجان شرقی پیشتاز گسترش روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی با ترکیه است و به علت همجواری و تشابهات فرهنگی و اجتماعی، ظرفیت های فراوانی برای برقراری و توسعه روابط با این کشور دارد.

وی افزود: ظرفیت این را داریم که سطح مبادلات را تا ده برابر افزایش دهیم و این امر با استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود ممکن است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به برخی از ظرفیت‌های استان در حوزه‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی و زیرساخت‌های ارتباطی، تشکیل کنسرسیوم مشترک بین ایران و کشورهای همسایه با استان آذربایجان شرقی درجهت هماهنگی و استفاده از ظرفیت‌های مشترک منطقه‌ای را از اولویت‌های کاری خود ذکر کرد.

سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز هم در این دیدار با اشاره به اشتراکات تاریخی، فرهنگی و دینی ایران و ترکیه، گفت: دولت‌های دو کشور اراده بالایی برای توسعه روابط دارند و هیچ محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

حسین گون‌گور با تأکید بر اینکه باید بیش از پیش با ظرفیت‌های یکدیگر آشنا شویم، افزود: هماهنگی و ایجاد سازوکارهای مناسب برای همکاری فعالان اقتصادی و بخش خصوصی ضروری است.

وی خواستار برگزاری نشست‌های منظم و دوره‌ای برای هماهنگی‌های لازم در خصوص همکاری‌های دوجانبه شد و گفت: از ظرفیت‌های سیاسی برای رفع موانع و تسهیل رفت‌وآمدها استفاده می‌کنیم تا فعالان اقتصادی بدون دغدغه بتوانند به همکاری‌های مشترک بپردازند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز