معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز خبر داد:

فعالیت ۸۰ پژوهشگر پسادکترا در دانشگاه تبریز/ انتخاب فناور تبریزی به عنوان پژوهشگر برتر کشور

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۰۸:۲۱:۰۷
کد خبر: ۷۸۸۲۴۰
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز با تاکید بر توجه ویژه به امر پژوهش در این دانشگاه گفت: در حال حاضر 80 نفر به عنوان پژوهشگر پسادکتری در این دانشگاه فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، اصغر عسگری در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: تعداد دانشجویان دانشگاه تبریز در سه دوره کارشناسی، ارشد و دکتری 24 هزار دانشجو است و از این تعداد هم اکنون 140 دانشجوی خارجی در این دانشگاه تحصیل می کنند.

وی، با اشاره به هدف گذاری این دانشگاه در راستای افزایش تعاملات بین المللی  گفت: در طول سال‌های گذشته، 135 تفاهم نامه با دانشگاه‌های مختلف منعقد کرده‎ایم و 24 مورد نیز همکاری مشترک با کشورهای اروپایی و ترکیه داشته‌ایم.

عسگری از فعال بودن 300 آزمایشگاه تحقیقاتی در رشته های مختلف در این دانشگاه خبر داد و افزود:  به منظور تجهیز آزمایشگاه ها و تمامی تجهیزات مورد نیاز طرحی به مبلغ 40 میلیون دلار ارائه کرده ایم و مراحل اداری مربوط به این مهم رو به اتمام است .

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز از انتخاب یکی از اساتید این دانشگاه به عنوان پژوهشگر برتر کشور خبر داد و گفت: امسال دکتر «سیروس خرم»، فناور تبریزی به عنوان پژوهشگر برتر کشور انتخاب شده است.

مدیر امور فناوری دانشگاه تبریز،  نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت ایجاد فضای فناورانه در شهر تبریز گفت: همه ما برای رسیدن به شهری فناور مسئول هستیم .

علیرضا ختایی هدف گذاری های علمی دانشگاه در راستای بین المللی شدن را یادآور شد اظهار داشت: بین المللی شدن دانشگاه تبریز به نفع تک تک شهروندان است.

مدیر امور فناوری دانشگاه تبریز همچنین از تصویب آیین نامه فرصت مطالعاتی در این دانشگاه خبر داد و افزود: طبق این آیین نامه اعضای هیات علمی در یک سال حداقل سه ماه و حداکثر 6 ماه به کشورهای خارجی اعزام می شوند که تابستان امسال 15 هیات علمی دانشگاه از این فرصت استفاده کردند.

مینا زلفی مدیر مرکز نوآوری دانشگاه تبریز نیز در این نشست  با بیان اینکه مرکز رشد دانشگاه تبریز از سال 1390 راه اندازی شد، گفت: در حال  حاضر 50 واحد و شرکت فعال داریم که تا امروز 14 واحد امتیاز دانش بودن را کسب کرده اند.

 

نظر شما