مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی خبر داد:

تردد ۹۰۱ هزار مسافر از پایانه های مرزی نوردوز و جلفا / آغاز اجرای واقعی سازی قیمت های حمل و نقل

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۱۰:۵۷:۴۳
کد خبر: ۷۸۸۳۹۰
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی از افزایش تردد در پایانه های مرزی استان خبر داد و گفت: در طول هشت ماه گذشته ۹۰۱هزار مسافر از پایانه های مرزی نوردوز و جلفا تردد کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، اروجعلی علیزاده با اشاره به فعالیت ۳۰ هزار راننده باری در استان اظهار کرد: در طول یکسال گذشته ۱۴۵۶ سفر باری توسط رانندگان استان انجام شده که شامل بیش از پنج درصد از سفرهای باری کل کشور است.

وی در خصوص فرسودگی ناوگان استان در مقایسه با دیگر استان ها گفت: متاسفانه سن ناوگان در استان ما در مقایسه با دیگر استان هابالا است و در بررسی های ما سن فرسوده برای کامیون ۲۵ سال عنوان میکنیم، این درحالی است که در بحث حمل کالا متوسط سن کامیون های ما ۲۰ سال و متوسط کشوری ۱۷ سال است.

وی از فعالیت ۷۳۴ دستگاه اتوبوس در ۱۴ پایانه استان خبر داد و افزود: در هشت ماهه گذشته ۴۲۱۱ سفر صورت گرفته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی، با اشاره به مطالبات رانندگان در طول ماه های گذشته گفت: این مطالبات کاملا به حق بود و نوسانات ارز و افزایش قیمت برخی از کالاهای مورد نیاز باعث مشکلاتی برای فعالان این عرصه شد در همین راستا مطالبات رانندگان از طریق اصناف مربوطه به اطلاع مدیران ارشد رسید .

علیزاده ادامه داد: واقعی سازی قیمت حمل و نقل یکی‌از اقدامات شاخصی بود که دولت آغاز کرده است و جلسات متمادی در این رابطه تشکیل شده است و بعد از کارهای کارشناسی نرخ مصوب تن بر کیلومتر به تصویب نهایی رسید و از امروز آغاز می شود.

وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در بخش راهداری گفت: مجموع اعتبار ما در این بخش امسال ۱۲۰ میلیارد تومان است که تا به امروز ۵۵ میلیارد تخصیص صورت گرفته است.

وی، هوشمندسازی جاده ها را از برنامه این اداره کل دانست و گفت: هوشمندسازی به عنوان یکی از مهمترین برنامه های این مجموعه در حال پیگیری است و در ۸۲ محور ۲۴ دوربین نظارت تصویری نصب شده است.

خبرنگار: بردباری

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز