در سفر به شهرستان سراب؛

استاندار آذربایجان شرقی از طرح تولید آلومینا از نفلین‌سینیت بازدید کرد

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۱۴:۳۴:۰۶
کد خبر: ۷۸۸۵۴۴
استاندار آذربایجان شرقی از طرح تولید آلومینا از نفلین‌سینیت بازدید کرد
استاندار آذربایجان شرقی در سفر به شهرستان سراب، از طرح تولید آلومینا از نفلین‌سینیت در این شهرستان بازدید و آخرین وضعیت این طرح را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه همه زیرساخت‌ها برای اجرای این طرح فراهم است، گفت: پیگیری‌های لازم برای شتاب‌بخشی به این طرح نیز انجام شده است.

وی افزود: از همان روزهای ابتدای فعالیت خود در استان با وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص اجرای هرچه سریع‌تر این پروژه مهم دیدار و گفت‌وگو کرده‌ام.

پورمحمدی ادامه داد: هر صنعت پایه‌ای، به دنبال خود صنایع پایین‌دستی و فعالیت‌های غیرپایه ایجاد می‌کند که تاثیر بسزایی در تولید ثروت در منطقه خواهد داشت.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: دولت تدبیر وامید بر بهره‌برداری از منابع و معادن تأکید دارد و باید این پروژه که کار مطالعاتی آن از سال 1361 آغاز شده و چندین سال معطل مانده است هرچه‌زودتر اجرایی شود.

وی افزود: با وجود اینکه شرق استان آذربایجان شرقی دارای بزرگترین معادن کشور است متاسفانه از وجود کارخانجات و صنایع عمده محروم مانده است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی کارخانه تولید آلومینا از نفلین‌سینیت در شهرستان سراب مهیاست، تاکید کرد: با همکاری مجموعه دستگاه‌های ذی‌ربط تمهیداتی فراهم می‌شود تا کارخانه از طریق مناقصه و مشارکت سرمایه‌گذار آغاز به فعالیت کند.

وی اضافه کرد: کارخانه تولید آلومینا از نفلین‌سینیت ظرفیت اشتغال‌زایی بالای 10 هزار نفر را دارد.

پورمحمدی با اشاره به وضع تحریم‌ها علیه کشورمان، گفت: سالانه 3 و نیم میلیارد تن آلومینا وارد کشور می‌شود که مشمول تحریم است و از این رو تولید آن در داخل کشور بسیار ضروری است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تأکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان، به پروژه خط‌آهن بستان‌آباد - سراب اشاره کرد و گفت: این پروژه در مرحله تعیین پیمانکار قرار دارد و به جد پیگیر آن هستیم.

پورمحمدی اظهار داشت: مطالعات راه‌آهن بستان آباد- سراب- اردبیل به اتمام رسیده و امیدواریم با مشخص شدن پیمانکار احداث آن به زودی آغاز شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز