بیمه رانندگان فعال در ناوگان بخش خصوصی پیگیری می شود؛

واگذاری اتوبوس به بخش خصوصی از طریق شرکت تعاونی

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۱۴:۳۶:۳۴
کد خبر: ۷۸۸۵۴۵
واگذاری اتوبوس به بخش خصوصی از طریق شرکت تعاونی
واگذاری خطوط و اتوبوس ها به بخش خصوصی از طریق شرکت های تعاونی حمل و نقل صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، فرخ جلالی مدیرعامل این شرکت با اعلام  مطلب فوق گفت: در حال حاضر بر اساس دستورالعمل واگذاری اتوبوس به بخش خصوصی، واگذاری خطوط و اتوبوس ها به بخش خصوصی از طریق  شرکت های تعاونی حمل و نقل صورت می گیرد.

 وی افزود: هم اکنون ۳۷ شرکت حمل و نقل در ناوگان خصوصی اتوبوسرانی فعالیت می کنند و رانندگان فعال در ناوگان بخش خصوصی با استعلام صورت گرفته از نظر سلامت و سوء پیشینه توسط شرکت مورد تایید قرار می گیرند ولی از نظر قرارداد کاری در استخدام این شرکت های حمل و نقل هستند.

جلالی در این خصوص ادامه داد: اتوبوسرانی هیچ نقشی در پرداخت حقوق رانندگان بخش خصوصی ندارد و حقوق و مزایای آنان با رضایت خودشان و برابر قرارداد و توافق با شرکت های حمل و نقل پرداخت می شود.

وی با اشاره به پیگیری امور مربوط به بیمه رانندگان فعال در ناوگان بخش خصوصی، گفت: یکی از اقدامات مهم در دست اقدام برای حمایت از  رانندگان بخش خصوصی، پیگیری امور مربوط به بیمه تامین اجتماعی این افراد است که لیست رانندگان فعال در ناوگان بخش خصوصی توسط اتوبوسرانی مورد تایید و سپس به اتحادیه اتوبوسرانی های شهری کشور ارسال می شود و طبق قرارداد مابین اتحادیه اتوبوسرانی های شهری کشور و بیمه تامین اجتماعی، ۵۰ درصد حق بیمه  توسط اتحادیه اتوبوسرانی های شهری کشور و ۵۰ درصد بعدی توسط خود رانندگان پرداخت می شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه عنوان کرد: در سایت اتحادیه اتوبوسرانی های شهری کشور در پذیرش لیست افراد جدید جهت پرداخت سهم ۵۰ درصدی بیمه مشکلاتی بوجود آمده که اتوبوسرانی تبریز در حال پیگیری این مشکل است تا لیست افراد جدید نیز مورد تایید قرار گیرد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز