استاندار آذربایجان شرقی:

جمهوری اسلامی همواره متکی به مردم بوده است/ اتحادیه‌های صنفی باید فعال شوند

۱۳۹۷/۱۰/۰۱ - ۱۰:۵۵:۴۲
کد خبر: ۷۹۰۶۷۲
جمهوری اسلامی همواره متکی به مردم بوده است/ اتحادیه‌های صنفی باید فعال شوند
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تکالیف متقابل مردم و دولت، گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای عالی‌ترین و بهترین شکل مردم‌سالاری دینی بوده و هر سال یک انتخابات با بالاترین درصد مشارکت در آن برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در نشست معاون رئیس جمهور با فعالان حقوق شهروندی آذربایجان شرقی، افزود: این امر نشانگر این است که نظام ما همواره متکی به مردم بوده است.

وی اظهار داشت: مشارکت در همه ابعاد مدیریت کشور در عرصه‌های مختلف هنوز آن‌طور که باید انجام نشده و از 500 سازمان مردم‌نهاد مجوز دار آذربایجان شرقی شاید بیش از 50 نهاد آن‌طور که باید فعالیت ندارد.

استاندار آذربایجان شرقی یادآوری کرد: اگر اتحادیه‌های صنفی در کشور فعال باشند، در این صورت گروه‌های مردمی می‌توانند از طریق آنها خواسته‌ها و مشکلات خود را بیان کنند و شاهد اجتماعات غیرقانونی در کشور نخواهیم شد.

پورمحمدی با بیان اینکه مردم حق دارند خواسته‌هایشان را به دولت مطرح کنند، ادامه داد: مردم در برابر دولت و دولت هم در برابر مردم تکالیفی دارند و باید تکالیف خود را انجام دهند.

وی گفت: اصول حکم‌فرمایی خوب شامل قانون‌گرایی، شفافیت، مسئولیت‌پذیری، اجماع محوری و پاسخگویی است که اگر در جامعه تحقق پیدا کند جامعه توانسته به سمت‌وسوی احراز حقوق شهروندی قدم بردارد.

پورمحمدی افزود: از سال 95 حقوق شهروندی تصویب و ابلاغ شده است و موظف هستیم آن را اجرایی کنیم و باید در این خصوص تلاش‌ها دوچندان شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز