معاون برنامه ریزی شهرداری تبریز:

تحقق ۶۰ درصدی بودجه در هشت ماه

۱۳۹۷/۱۰/۰۲ - ۱۳:۴۱:۵۴
کد خبر: ۷۹۱۳۰۴
تحقق ۶۰ درصدی بودجه در هشت ماه
معاون برنامه ریزی شهرداری تبریز گفت: علیرغم تمام مشکلات مالی موجود در جامعه، نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش درآمد شهرداری هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مرتضی موحدنیا در جلسه  شورای اسلامی شهر تبریز، با ارائه گزارش عملکرد بودجه ای هشت ماهه شهرداری تبریز گفت: شهرداری مرکز و مناطق مجموعا ۹۰۷ میلیارد تومان درآمد در هشت ماهه اول سال ۹۷ داشته اند که نشانگر تحقق ۶۰ درصدی بودجه در این مدت است. او اظهار داشت: در بخش بودجه جاری شاهد عملکرد ۵۴ درصدی برابر با مبلغ ۳۹۵ میلیارد تومان و در بخش عمران شاهد تحقق 17 درصدی بودجه برابر با 130 میلیارد تومان هستیم.

معاون برنامه ریزی شهرداری تبریز عملکرد مالی شرکت ها و سازمان های وابسته را ۵۸ درصد دانست و تصریح کرد: در بخش جاری این سازمان ها ۴۸ و در بخش عمران ۴۷ درصد عملکرد داشته اند. او افزود: در مجموع شهرداری تبریز در بخش مالی ۵۷ درصد، در هزینه های جاری ۴۸ و در بخش عمران ۴۷ درصد عملکرد داشته است.

او در بخش دیگری از سخنانش به میزان درآمدهای شهرداری اشاره کرد و اظهار داشت: در این هشت ماه شهرداری ۵۳۸ میلیارد درآمد نقدی، و ۳۶۹ میلیارد تومان درآمد غیر نقدی داشته است که نشانگر تحقق ۶۰ درصدی بودجه مصوب است. موحدنیا افزود: سازمان ها و شرکت های وابسته نیز در این مدت ۵۹ درصد تحقق بودجه داشته اند که ۳۸۷ میلیارد بوده که همگی به صورت نقدی است.

معاون برنامه ریزی شهرداری دلایل عمده کاهش عملکرد عمرانی را عدم ورود اسناد بین راهی در سامانه ساجا دانست و گفت: در گزارش عملکرد ۹ ماهه این میزان به شکل چشگیر تغییر خواهد کرد.

وی کاهش سفرهای خارجی، اجاره بهای دستگاه ها، کاهش مصرف انرژی را از دلایل عمده کاهش هزینه های جاری خواند و تاکید کرد: تلاش کردیم در سال جاری هیچ گونه خرید تجهیزات اداری نداشته باشیم و هزینه ها را مدیریت کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز