مدیرکل ورزش و جوانان استان:

حال ورزش آذربایجان شرقی خوب است / ضرورت احیای اداره آموزش و تحقیقات

۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۲:۱۸:۳۹
کد خبر: ۷۹۲۲۲۰
حال ورزش آذربایجان شرقی خوب است / ضرورت احیای اداره آموزش و تحقیقات
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با اشاره به توسعه کمی و کیفی ورزش در سطح استان گفت: حال ورزش آذربایجان شرقی خوب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی ، ایوب بهتاج در آیین افتتاح هفتمین کنگره علمی مدیریت ورزش (توسعه ورزش همگانی) با رویکرد ارتقا جایگاه ورزش ایران در المپیک با اشاره به تعامل خوب مجموعه ورزش استان با دیگر سازمان‌های درگیر با مقوله ورزش گفت: خوشبختانه در عرصه ورزش توانسته‌ایم ارتباطات فی‌مابین بسیار خوبی بین سازمان‌ها وادارات استان برقرار کنیم و این امر به توسعه فعالیت‌های ورزشی در سطح استان کمک کرده است.

وی توجه به زیرساخت‌های موردنیاز  را مورد تأکید قرارداد و گفت: تلاش می‌کنیم بهترین تجهیزات را در سطح استان و بخصوص شهر تبریز محیا کنیم و در همین راستا تجهیز سالن‌های ورزشی با استانداردهای بین‌المللی به‌منظور برگزاری مسابقات قاره‌ای و بین‌المللی در دستور کار ما قرار دارد.

بهتاج با اشاره به توسعه امکانات ورزشی و تجهیز سالن‌های ورزشی در شهرستان‌های مرند، مراغه  و میانه  خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین سیاست‌هایی که در این مدت دنبال کرده‌ایم توجه به زیرساخت‌های ورزشی در شهرستان‌ها بوده است تا بتوانیم مسابقات بین‌المللی و قاره‌ای را در شهرستان‌های بزرگ نیز برگزار کنیم.

وی با اشاره به کسب سه مدال طلا و دو مدال نقره توسط ورزشکاران استانی در بازی‌های جاکارتا گفت: خوشبختانه در بازی‌های جاکارتا ورزشکاران ما خوش درخشیدند و این نویدبخش روزهای خوش برای آینده ورزش استان است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی از احیای شورای راهبردی ورزش در سطح استان خبر داد و گفت: در بحث استعدادیابی برنامه‌هایی را شروع کرده و در همین راستا شورای راهبردی را احیا کردیم که این شورا با حضور قهرمانان و پیشکسوت‌های علمی و ورزشی برگزار می‌شود و در آینده شاهد اتفاقات خوبی در بحث توسعه ورزش قهرمانی و همگانی خواهیم بود.

بهتاج تعطیلی اداره آموزش و تحقیقات در بدنه ادارات  ورزش و جوانان را در سال‌های 90 و 91 نادرست خواند و گفت: درگذشته اداره‌ای با عنوان آموزش و تحقیقات وجود داشت و امکانات آن زمان بسیار مطلوب بود اما متأسفانه در سال های  90 یا 91 این اداره  یک‌ شبه جمع‌آوری شد و به‌صورت یک کارشناس و زیر نظر یک گروه توسعه قهرمانی انجام‌وظیفه می‌کند ازآنجایی‌که توسعه ورزش همگانی با تأکید بر آموزش و پژوهش میسر است  انتظار داریم این اداره حداقل به‌صورت گروه تخصصی در اداره کل احیا شود.

وی از درخشش بانوان ورزشکار استان در المپیاد استعدادیابی نیز خبر داد و گفت: ورزش بانوان در سطح استان روبه‌پیشرفت است به‌طوری‌که در المپیاد استعدادیابی بانوان ما با یک مدال از آقایان جلو افتادند و امیدواریم روند رو به رشد ورزش بانوان با توجه به کمیت و کیفیت ادامه یابد.

خبرنگار: اکبر بردباری

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز