استاندار آذربایجان شرقی:

لزوم رعایت دقیق مقررات ساختمانی/ ساخت‌وساز در مناطق پرخطر تبریز متوقف شود

۱۳۹۷/۱۰/۰۵ - ۱۰:۴۰:۴۶
کد خبر: ۷۹۲۵۶۸
لزوم رعایت دقیق مقررات ساختمانی/ ساخت‌وساز در مناطق پرخطر تبریز متوقف شود
استاندار آذربایجان شرقی بر جدیت دستگاه‌های مسئول در جلوگیری از ساخت‌وساز در مناطق پرخطر تأکید کرد و گفت: زلزله قابل پیش‌بینی نیست، اما برای کاهش خسارات و تلفات آن باید در زمان مناسب اقدام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، با ابراز تأسف از صدور مجوز ساخت‌وساز در مناطقی از شهر تبریز که بر روی گسل قرار دارند، اظهار داشت: این مسأله با جان و سلامت انسان‌ها در ارتباط است و کسانی که چنین مجوزهایی داده‌اند، باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه متأسفانه هنوز هم برای این ساخت ‌و سازها مجوز صادر می‌شود، افزود: کسانی که امروز مسئولیت دارند باید مصمم باشند که جلوی این کار گرفته شود؛ در غیر این صورت ما نیز مانند مسئولان قبلی در معرض اتهام خواهیم بود.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر ضرورت رعایت دقیق آئین‌نامه‌ها و مقررات ساختمانی، گفت: زلزله‌های اخیر در استان هشداری بود برای اینکه موضوع زلزله را جدی بگیریم و در زمان مناسب به فکر کاهش خسارات ناشی از این حادثه طبیعی باشیم.

وی همچنین بر لزوم انجام رزمایش‌های زلزله به منظور کسب آمادگی دستگاه‌های مسئول و هماهنگی موسسات و سازمان‌های متولی در بحث زلزله‌نگاری و مطالعات زلزله و تهیه گزارش جامعی از مناطق مخاطره‌آمیز استان تأکید کرد.

پورمحمدی از اقدامات اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران در راستای مقابله با بحران‌های طبیعی و پیش‌بینی‌نشده نیز قدردانی کرد و افزود: این شورا یکی از شوراهای اساسی و زیرساختی در استان است و لازم است در کنار آن، کمیته‌ای تخصصی برای تهیه نقشه راه مدیریت بحران و اقدامات اساسی مورد نیاز در این زمینه شکل گیرد.

 

 

نظر شما