استاندار آذربایجان شرقی:

خط‌ آهن میانه- بستان‌آباد به صورت آزمایشی به بهره‌برداری می‌رسد

۱۳۹۷/۱۰/۰۶ - ۱۰:۱۵:۳۱
کد خبر: ۷۹۲۹۵۸
خط‌ آهن میانه- بستان‌آباد به صورت آزمایشی به بهره‌برداری می‌رسد
استاندار آذربایجان شرقی در نخستین بازدید خود از روند عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن تبریز- میانه، از بهره‌برداری آزمایشی فاز نخست این پروژه در مسیر میانه تا بستان‌آباد در ماه‌های آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی به خبرنگاران، گفت: این طرح، پیشرفت خوبی داشته است اما برای تکمیل مرحله دوم آن تا تبریز، نمی‌توان زمان دقیقی اعلام کرد.

 

وی افزود: با وجود پیشرفت این طرح بزرگ، برخی نواقص از جمله تملک اراضی، پیشبرد آن را با مشکل مواجه کرده است و باید به زودی حل شود.

 

نماینده شرکت مجری طرح خط‌آهن تبریز- میانه هم گفت: چنان‌چه شرایط جوی، اجرای طرح را با مشکل مواجه نکند، تا سال آینده این طرح باید به ایستگاه خاوران برسد.

 

به گفته علی‌محمدزاده، برای تکمیل طرح، بیش از یک هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

استاندار آذربایجان شرقی همچنین به همراه معاون عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان از مراحل ساخت ایستگاه راه‌آهن بستان‌آباد بازدید کرد.

 

خط‌آهن تبریز- میانه از طرح‌های بزرگ و راهبردی حمل ‌و نقل کشور است که در 10 قطعه به هم پیوسته و در مجموع به طول 203 کیلومتر ساخته می‌شود.

 

با بهره‌برداری از این خط‌‌آهن، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین‌بار به اروپا متصل شده و فاصله میان تهران تا تبریز از نظر مسافت 114 کیلومتر و از لحاظ زمان، از 13 ساعت به 6.5 ساعت کاهش می‌ یابد.

 

طرح راه‌آهن تبریز- میانه از ایستگاه کنونی میانه واقع در مسیر راه‌آهن کنونی تهران- تبریز آغاز و با گذر از شهر‌های ترکمانچای، بستان‌آباد و باسمنج به ایستگاه راه‌آهن تبریز متصل می‌شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز