استاندار آذربایجان شرقی از مرکز نگهداری و درمان معتادان (ماده ۱۶) مطرح کرد:

ضرورت ریشه یابی معضل اعتیاد در جامعه

۱۳۹۷/۱۰/۰۸ - ۱۴:۳۳:۳۹
کد خبر: ۷۹۳۶۳۵
ضرورت ریشه یابی معضل اعتیاد در جامعه
استاندار آذربایجان شرقی با حضور در مرکز نگهداری و کاهش آسیب معتادان ماده 16 تبریز، ضمن شرکت در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، از بخش‌های مختلف این مرکز بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی به همراه اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی، از بخش‌های مختلف مرکز ماده 16 ازجمله کارگاه‌های حرفه‌آموزی و اشتغال‌زایی بازدید و نحوه فعالیت این مرکز را از نزدیک ارزیابی کرد.

وی همچنین در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در این مرکز تشکیل شد، ضمن قدردانی از زحمات کلیه دست‌اندرکاران حوزه مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر، بر ریشه‌یابی معضل اعتیاد تأکید کرد و گفت: اگر ریشه‌های اعتیاد را پیدا نکنیم همواره در موضع انفعال خواهیم بود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اعتیاد یک بیماری است و جمعیت جوان ما در معرض این بیماری هستند، افزود: متأسفانه جامعه ما در برخی از شاخص‌های فرهنگی پس‌روی داشته است که این نشان می‌دهد ما به ریشه معضلات فرهنگی توجه نکرده‌ایم.

پورمحمدی با بیان اینکه آموزش و قانون دو رکن اصلی جوامع پیشرفته است، گفت: نباید تصور کنیم که بیان خطرات و آسیب‌های اعتیاد به نسل جوان و نوجوان، بدآموزی دارد، این مسائل باید به صورت شفاف برای خانواده‌ها و جوانان گفته شود و این امر نیازمند فرهنگ‌سازی است؛ البته در حوزه مقابله و مبارزه فیزیکی نیز اقدامات قانونی باید انجام شود.

وی بر توسعه مشارکت‌های مردمی و جذب کمک‌های خیرین در حوزه مبارزه با اعتیاد نیز تأکید کرد و گفت: اگر بتوانیم گروه سنی جوان و نوجوان را از این برهه خاص که درگیر مشکلات اقتصادی و بیکاری برای جوانان هستیم به سلامت عبور دهیم نسل آینده نسلی سالم و بانشاط خواهد بود؛ بنابراین امروز مسئولیت سنگینی بر عهده داریم.

پورمحمدی همچنین به اقدامات ارزشمندی که در استان و شهر تبریز در حوزه مبارزه با مواد مخدر انجام شده است، اشاره کرد و گفت: پاکسازی تبریز از وجود معتادان متجاهر نشان‌دهنده یک سازمان اجتماعی تمرین‌شده است که باید به سایر شهرها گسترش یابد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی هم در این نشست گزارشی از عملکرد این شورا در 9 ماهه نخست سال جاری را ارائه کرد.

به گفته بهروز مهدوی، در این مدت بیش از 2139 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل شش درصد افزایش داشته است.

مهدوی همچنین از پاکسازی 642 نقطه، انهدام 20 باند تهیه و توزیع مواد مخدر، انجام 3576 مرحله عملیات پلیسی و دستگیری نزدیک به 19 هزار نفر قاچاقچی، تولیدکننده و توزیع‌کننده مواد مخدر در سال جاری خبر داد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی در تشریح اقدامات این شورا در حوزه مشارکت‌های مردمی نیز گفت: برگزاری پنجمین المپیاد ورزشی و برپایی نمایشگاه عرضه محصولات تولیدی بهبودیافتگان، اجرای طرح استادشاگردی در کارگاه‌های اشتغال‌زایی مرکز ماده 16 و صدور گواهی حرفه‌آموزی برای فعالان حوزه اشتغال در این مرکز از اقدامات شاخص این حوزه است.

وی، اجرای بیش از 40 برنامه آموزشی و توانمندسازی، برگزاری جشنواره نوجوان سالم، اجرای طرح آموزشی در 16 مدرسه و مهد کودک و تدوین نقشه خطرپذیری محلات تبریز را از جمله اقدامات مهم حوزه فرهنگی و پیشگیری در سال جاری عنوان کرد.

مهدوی گفت: در مجموع بیش از 440 هزار نفر از مردم استان در سال جاری تحت پوشش برنامه‌های آموزشی و پیشگیرانه دستگاه‌های عضو شورا قرار گرفته‌اند.

گفتنی است همزمان با حضور استاندار آذربایجان شرقی در مرکز ماده 16، ساختمان جدید غربالگری، مرکز کنترل و نظارت و تجهیز سالن‌های غذاخوری این مرکز نیز به بهره‌برداری رسید.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز