معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:

 کارگروه فرش در استان تشکیل می‌شود 

۱۳۹۷/۱۰/۱۲ - ۱۰:۱۴:۳۳
کد خبر: ۷۹۵۲۴۳
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی از تشکیل کارگروه فرش در استان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آدربایجان شرقی، علی جهانگیری در نشست تخصصی بررسی وضعیت صنعت فرش که با حضور مدیران ارشد استانی، نماینده اتاق بازرگانی، رئیس اتاق اصناف و رئیس اتاق تعاون در سالن جلسات معاونت اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد اظهار کرد: آیین‌نامه تشکیل این کارگروه طی هفته آینده تدوین و نسبت به تشکیل رسمی این کارگروه اقدام می‌شود.

وی، با تأکید بر ضرورت تبیین دقیق شرح وظایف این کارگروه با رویکرد بررسی و حل مشکلات اساسی صنعت و هنر فرش در استان اظهار کرد: ساختارهای این کارگروه باید با رویکرد عملیاتی و به‌صورت دقیق تدوین شود. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به تعامل بین بخش‌های مختلف درگیر در این صنعت خاطرنشان کرد: توسعه این صنعت و هنر در استان نیازمند ساماندهی دقیق فعالان این بخش و تشکل‌های مرتبط است. جهانگیری، تمرکززدایی در بخش مدیریت این صنعت در سطح کلان را نیز یادآور شد و گفت: تبریز به‌عنوان مهد فرش دستباف این پتانسیل را داراست که بتواند مدیریت این صنعت را در سطح کشور بر عهده بگیرد.

وی همچنین اشاره‌ای نیز به برگزاری المپیاد فرش در تبریز داشت و گفت: این المپیاد اسفندماه سال جاری و با نگاه تخصصی و دانشگاهی به این صنعت و هنر در تبریز برگزار می‌شود.   

 

نظر شما