در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان مطرح شد؛

اجرای آیین های سنتی آذربایجان گامی موثر در جذب گردشگر و ارتقا رضایت گردشگران

۱۳۹۷/۱۰/۱۸ - ۱۱:۳۷:۱۲
کد خبر: ۷۹۷۵۲۶
اجرای آیین های سنتی آذربایجان گامی موثر در جذب گردشگر و ارتقا رضایت گردشگران
قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی، اجرای آیین های سنتی آذربایجان را گامی موثر در جذب گردشگر، ارتقا رضایت گردشگران و معرفی هرچه بیشتر ظرفیت های گردشگری عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر،ظهر امروز 17 دی ماه، به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی و با حضور مدیرکل میراث فرهنگی و اعضای کمیته های ستاد اجرایی خدمات سفر استان برگزار شد.

"جواد رحمتی" معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی در این جلسه با تاکید بر همکاری همه دستگاه ها در اثرگذاری برنامه های ستاد، اظهار کرد: همه دستگاه ها سعی کنند تا با همکاری، هم افزایی و اقدامات خلاقانه ایام خوبی را برای گردشگران در استان آذربایجان شرقی فراهم نمایند.

وی همچنین ارتقا کمی و کیفی علایم و تابلوهای راهنما در مسیرهای مواصلاتی استان را ضروری اعلام کرد و گفت:  از مهم ترین موضوعات مطرح شده در راستای تسهیل ارائه خدمات به گردشگران، رسیدگی به محورهای مواصلاتی، ارتقا تابلوهای راهنما و خدمات بهداشتی است که باید تمهیدات لازم توسط کمیته و دستگاه مربوط فراهم و در اسرع وقت رسیدگی شود.

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر استان در ادامه با تاکید بر لزوم توجه و اشاعه آیین های سنتی آذربایجان در برنامه های فرهنگی دستگاه های ذیربط، افزود: دستگاه های مرتبط با حوزه گردشگری می بایست علاوه بر فراهم سازی تمهیدات لازم برای ارائه خدمات گسترده، اجرا و اشاعه آیین های سنتی آذربایجان را در برنامه های فرهنگی خود برای گردشگران جای دهند، چراکه با اجرای آیین و سنت ها زمینه مناسبی برای آشنایی با فرهنگ آذربایجان توسط گردشگران فراهم می شود.

وی در ادامه بر انتخاب شعاری برای استان در سال جدید تاکید کرد و گفت: باید توجه داشت که آذربایجان و تبریز از ظرفیت های بزرگی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری برخوردار است، لذا انتخاب شعاری برای استان و تبریز، در مسیر توسعه گردشگری اثر گذار خواهد بود.  

رحمتی در پایان بر لزوم رعایت موازین گردشگرپذیری در مراکز مربوط خدماتی تاکید کرد و گفت: باید توجه داشت که جایگاه تبریز و آذربایجان به واسطه تاریخ و فرهنگ غنی آن در ایران بسیار ویژه و حساس است، لذا در این راستا باید تمام اصول و استانداردهای گردشگرپذیری در تمامی مراکز خدماتی رعایت و تا حد ممکن از برخوردهای سلیقه ای جلوگیری شود.

"مرتضی آبدار" مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این جلسه ضمن قدردانی از همکاری کمیته های ذیربط در راستای تسهیل خدمات سفر، گفت: همکاری و تعامل دستگاه های مختلف در اجرای برنامه های ستاد بسیار مهم بوده و رضایتمندی گردشگران و مسافران را فراهم خواهد نمود.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با اشاره به نتایج  نظرسنجی صورت گرفته از گردشگران، اظهار کرد: با توجه به نتایج اخذ شده از نظرسنجی به عمل آمده توسط دبیرخانه ستاد خدمات سفر استان، می بایست دستگاه های ذیربط برای رفع نواقصی چون تعطیلی بازار تبریز در روزهای نخست سال، کمبود سرویس بهداشتی در سطح شهر، کمبود علائم و تابلوهای راهنمای جاده ای، وضعیت نامناسب آسفالت جاده های مواصلاتی و کمبود برنامه های شاد فرهنگی و هنری در سطح شهر اقدام نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با تاکید براینکه سیاست های دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات در راستای تجلی چهره ای متفاوت از آذربایجان برای گردشگران است، افزود: یکی از مهم ترین اهدافی که در دستور کار دبیرخانه ستاد قرار گرفته، تلاش در راستای توزیع متناسب سفر در اقصی نقاط استان با تکیه بر ظرفیت بالای طبیعت گردی است که به همین منظور 200 مسیر گردشگری تدوین و 153 مجوز فعالیت اقامتگاه بوم گردی صادر گردیده است.

آبدار اظهار کرد: در کنار خدمات اولیه، اجرای برنامه های مفرح فرهنگی و هنری بخش دیگری از اهداف ستاد است تا ذهنیتی زیبا و ماندگار را در خاطر گردشگران بجای بگذارد.

سرپرست معاونت گردشگری استان بر ادامه برگزاری جشن های نوروزگاه در راستای معرفی آیین و سنن اصیل آذربایجان در نوروز 98 اشاره کرد و گفت: ایام نوروز فرصتی مغتنم برای معرفی فرهنگ و تاریخ اصیل آذربایجان به گردشگران داخلی و خارجی است، لذا در این راستا اداره کل استان با برگزاری مجدد جشن های نوروزگاه در سطح استان، در تلاش است تا این مهم همانند سال های گذشته محقق شود.

فرشاد رستمی ضمن تشریح کمیته های اجرایی ستاد خدمات سفر، نظارت بر تاسیسات گردشگری و ارتقا کیفیت دفاتر خدمات سفر، ارائه پکیج های معرفی استان، برگزاری دوره های دانش افزایی انجمن های فعال در این حوزه، ابلاغ  و ارسال دستورالعمل تشکیل دبیرخانه های ستاد خدمات سفر شهرستان به فرمانداران و برقراری هماهنگی لازم جهت فضاسازی شهری با شهرداری کلانشهر تبریز را از اهم فعالیت های دبیرخانه ستاد سفر استان، عنوان کرد.

گفتنی است در این جلسه روسای کمیته های عضو ستاد و انجمن های حرفه ای حوزه گردشگری به ارائه گزارش و نظرات خود پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز