رئیس پژوهشکده ساختمان و ابنیه مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی:

تبریز از هر نظر الگویی شایسته برای شهرها و استان های دیگر است

۱۳۹۷/۱۰/۲۴ - ۱۲:۳۱:۵۳
کد خبر: ۷۹۹۹۵۰
تبریز از هر نظر الگویی شایسته برای شهرها و استان های دیگر است
رئیس پژوهشکده ساختمان و ابنیه مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی گفت: کلانشهر تبریز از ابتدا در موضوع بازآفرینی شهری نقش فعال داشته و اقدامات مناسبی در ارتباط با همین موضوع در این شهر انجام یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، توحید اخلاقی در حاشیه بازدید از غرفه شهرداری تبریز در نخستین نمایشگاه بین المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری با اشاره به تاریخچه طرح های بازآفرینی گفت: ضوابط و طرح های بازآفرینی شهری با نام های مختلف از دهه هشتاد تاکنون مطرح شده است.

وی ادامه داد: هر چند عنوان بازآفرینی شهری نیز در سالهای اخیر مطرح شده ولی تبریز در تمام این سال ها در مبحث بازآفرینی شهری پیشتاز بوده است.

اخلاقی با بیان اینکه این شهر تجارب ارزشمندی در حوزه بازآفرینی دارد که می تواند آن را در اختیار دیگر استان ها و شهرها قرار دهد، تاکید کرد: ستاد بازآفرینی شهری تبریز به ویژه شهرداری تبریز می تواند تجارب خود را در اختیار کارشناسان و بازدید کنندگان حوزه های مرتبط با سند بازآفرینی شهری دیگر استان ها و شهرها قرار دهد. 

رئیس پژوهشکده ساختمان و ابنیه مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه اگر بتوانیم از تجارب یکدیگر استفاده کنیم در کل کشور هم افزایی رخ می دهد، اظهار داشت: این نمایشگاه فرصت مناسبی است تا نیازمندی های خود را اعلام کنیم تا سرمایه گذاران و تسهیل گران بتوانند درباره آن مطالعه کرده و برای رفع و حل آن طرح ارائه دهند.

وی اظهار امیدواری کرد: همان طور که تبریز به شهر اولین ها معروف است، امیدواریم در حوزه بازآفرینی شهری نیز اولین باشد.

رئیس پژوهشکده ساختمان و ابنیه مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی، مدیریت استان، متولیان وزارت راه و شهرسازی و مدیران شهرداری را یکپارچه دانست و تاکید کرد: تمام حوزه هایی که در سند جامع بازآفرینی نقش دارند امروز با یکدیگر همکاری دارند و این امیدواری ها را برای رسیدن به اهداف سند بیشتر می کند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز