مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی:

هدف از اجرای طرح نماد ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است

۱۳۹۷/۱۰/۲۶ - ۱۳:۲۲:۵۴
کد خبر: ۸۰۰۹۵۴
هدف از اجرای طرح نماد ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به ارائه طرح نماد مبتنی بر کنترل، پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی از طرف شورای اجتماعی کشور گفت: این طرح با هدف شناسایی مناطق پرخطر و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،بدر شکوهی در کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان کلیبر با بیان اینکه مدیریت امور اجتماعی یک امر بین بخشی و فرابخشی است اظهار داشت: همه دستگاه‌ها باید در تحقق عملی آن نهایت تعامل و همکاری را بکنند.

 

وی تصریح کرد: ضروری است با تلاش زیاد نسبت به تهیه اطلس اجتماعی شهرستان برنامه‌ریزی کرد.

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی ضمن اشاره به لزوم شناخت صحیح مشکلات و معضلات اجتماعی خاطرنشان کرد: پس از شناسایی مشکلات، باید با استفاده از گروه‌های مرجع، اتاق فکر را در شهرستان تشکیل داد.

 

وی همچنین خواستار توجه ویژه به جوانان و بانوان شد و افزود: با بسترسازی برای ارتقای مشارکت‌های اجتماعی و توانمندسازی سمن‌ها نیز می‌توان در جهت رفع معضلات اجتماعی گام برداشت.

 

شکوهی با تأکید بر لزوم توجه به سرمایه‌های اجتماعی اظهار داشت: مسئولین باید در جهت افزایش نشاط اجتماعی، امیدآفرینی و هویت بخشی عمل کرده و با ترویج سبک زندگی اسلامی بنیان خانواده را تحکیم بخشند.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت درونی کردن باورها و اعتقادات گفت: امروزه با توجه به افزایش استفاده از فضای مجازی در زمینه ارتقای سواد رسانه‌ای نیز باید بسیار تلاش کرد.

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به ارائه طرح نماد مبنی بر کنترل، پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی  از طرف شورای اجتماعی کشور و اهتمام جدی وزارت کشور برای تحقق عملی آن ابراز داشت: ارائه این طرح با هدف شناسایی جوامع و مناطق پرخطر و در اولویت قرار دادن آن به‌منظور توانمندسازی و ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان با رویکرد اجتماع‌محور اجرا می‌شود.

 

وی با تأکید بر اهمیت و ضرورت اجرای طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش آموزان در خصوص مدیریت مباحث اجتماعی گفت: شناخت و درک صحیح از مسائل اجتماعی، آشنایی لازم با قوانین، اسناد بالادستی و آیین‌نامه‌های ابلاغی، ضرورت فعال کردن ظرفیت‌های در اختیار و بهره‌گیری از آن‌ها در شرایط موجود از ضرورت‌های مدیریت کنونی مسائل اجتماعی است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز