شهردار تبریز تاکید کرد؛

ضرورت رعایت اصول پدافند غیر عامل در ساخت و سازها و اجرای پروژه های عمرانی

۱۳۹۷/۱۰/۲۷ - ۰۹:۰۵:۳۷
کد خبر: ۸۰۱۱۷۱
ضرورت رعایت اصول پدافند غیر عامل در ساخت و سازها و اجرای پروژه های عمرانی
شهردار تبریز بر ضرورت رعایت اصول پدافند غیر عامل در ساخت و سازها و اجرای پروژه های عمرانی تبریز تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، ایرج شهین باهر در جلسه هماهنگی طرح جامع پدافند غیرعامل کلانشهر تبریز گفت: بحث پدافند غیرعامل نزدیک 40 سال است که در کشورهای توسعه یافته وجود دارد و به تبع آن در کشورمان نیز مورد توجه قرار گرفته و نیاز است تا بیش از پیش به اصول پدافند غیرعامل در تمام مباحث و پروژه های عمرانی توجه شود.

وی سپس ادامه داد: البته روندی که برای اجرایی کردن این موضوعات پیش می رود نیاز به بازنگری دارد. ما در تبریز بیشترین تعامل را با سازمان نظام مهندسی داریم و تمام نکات ایمنی و پدافندغیرعامل در ساخت و سازها باید مورد توجه قرار گیرد.

شهین باهر افزود: 550 هزار نفر در ۴۲۰۰ هکتار بافت حاشیه نشین تبریز زندگی می کنند و وقوع زمین لرزه این تعداد را تهدید می کند برای همین باید توجه ویژه ای به بازآفرینی شهری داشته باشیم و بودجه های ویژه ای برای این امر اختصاص پیدا کند.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه باید جلوی گسترش شهر به سمت شمال تبریز را بگیریم، ابراز داشت: طرح تفضیلی تصویب شده تبریز در شورای عالی شهرسازی دارای ایراداتی بوده که توسعه تبریز در آن به سمت شمال شهر و قسمتی که گسل قرارداد، می رود.

وی به احداث پارکهای ورزشی در تبریز توسط شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: این پارک ها و میدان های بزرگ در نقاط مختلف تبریز و به خصوص نقاط حاشیه نشین احداث می شود و علاوه بر اینکه کاربری ورزشی دارند می توانند در مواقع بحران نیز نقش آفرینی داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز