راهیابی نمایش «اتابک پارکینین تراژدیسی» به سی و هفتمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر

۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۰:۴۲:۵۵
کد خبر: ۸۰۱۷۲۲
راهیابی نمایش «اتابک پارکینین تراژدیسی» به سی و هفتمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر
سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: نمایش «اتابک پارکینین تراژدیسی» به نویسندگی سید مرتضی هاشمپور و به کارگردانی سیروس مصطفی، کاری از گروه تئاتر آینا اثر مورد حمایت حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، پس از اجراهای موفق و متعدد، توانست به سی و هفتمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر راه یابد.
به گزارش  خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، سید محمد حسین بلاغی با اعلام این خبر، گفت: نمایش اتابک پارکینین تراژدیسی به زبان ترکی بوده و سعی دارد لحظات پر تب و تاب مبارزات قهرمانانه‌ ستارخان سردار ملی را پس از مجروح شدنش در پارک اتابک به تصویر بکشد.
وی بیان کرد: این نمایش حاصل دغدغه‌ پنج ساله‌ آفرینندگان اثر بوده که پس از دو سال کار پژوهشی از لحظات آخر ستارخان در باغ اتابک تهران و بازنگری استادان تاریخ و نمایش، نوشته شده تا جنبه‌های مختلف آن، برهه‌ای از تاریخ مشروطیت را به نمایش بگذارد.
وی افزود: در نمایش فوق، سعی شده است تا زوایای مختلف دلیل عزیمت مجاهدان تبریزی به تهران، نقش استعمار و استبداد، خلع سلاح و در نهایت شهادت آنان نمایش داده شود.
بلاغی اظهار کرد: در این نمایش ابراهیم عباسعلی‌زاده، سیروس مصطفی، رامین بوستانی، میثم حبیبی، مسعود نیازی، علی سلیمانی، بابک قره خانلو و عاشیق عیسی قره خانلو به ایفای نقش پرداخته‌اند.
گفتنی است، سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر توسط اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی ایران و انستیتو بین المللی تئاتر (ITI) از ۲۲ بهمن تا چهارم اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز