مدیرکل امور عشایر استان آذربایجان شرقی خواستار شد:

دستگاه های اجرایی آیین نامه های عشایری را مورد توجه قرار دهند

۱۳۹۷/۱۱/۰۱ - ۱۲:۴۷:۵۶
کد خبر: ۸۰۲۷۲۲
دستگاه های اجرایی آیین نامه های عشایری را مورد توجه قرار دهند
مدیرکل امور عشایر استان آذربایجان شرقی عنوان کرد: توجه دستگاه های اجرایی به آیین نامه های عشایری امری ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،  سید محمد حسن آل هاشم ظهر در دومین جلسه شورای عشایر استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: براساس نتایج سرشماری سال ۱۳۸۷ عشایر کوچنده کشور، عشایر استان آذربایجان شرقی در دوره ییلاقی ۱۳هزار و ۲۹۵ خانوار معادل ۷۰هزار و ۵۷۷ نفر و در دوره قشلاقی ۸هزار ۹۷ خانوار معادل ۴۳هزار و ۸۵۷ نفر در قالب دو ایل بزرگ شاهسون و قره داغ یا ارسباران در ۳۰۰ قشلاق عشایری استان مستقر هستند.

وی اصلی ترین اهداف این سازمان را تامین عدالت اجتماعی در بین جامعه عشایری دانست و ادامه داد: اهداف کلی اداره امور عشایر استان تامین عدالت اجتماعی، ساماندهی و ارتقای کیفیت زندگی عشایری، تولید و اشتغال و … است.

مدیرکل امور عشایر استان آذربایجان شرقی در خصوص میزان تولیدات دامی در استان افزود: میزان تولیدات دامی در راستای گوشت قرمز ۱۱ هزار و سی ونه تن ، شیر ۴ هزار تن و پشم ۱۶۰۰ تن بوده که یکی از متاع اصلی اقتصادی عشایران استانی محسوب می شود.

آل هاشم صنایع دستی عشایر استان را بخش مهمی از رونق اقتصادی دانست و گفت: تولیدات صنایع دستی در استان شامل قالی، تابلو فرش، گلیم، جاجیم و ورنی است که بخش مهمی از رونق اقتصادی را به دنبال دارد. وی در خصوص شورای عالی عشایر اذعان داشت: از سال ۱۳۵۹ وزارت کشور به منظور رسیدگی به وضع عشایر و بهبود وضع زندگی آنان و همچنین احیای فرهنگ و سنتهای بومی شورای عالی عشایر را تشکیل داد تا در راستای مشکلات گام های مثبتی را بردارند.

مدیر کل امور عشایر استان آذربایجان شرقی توجه دستگاه های اجرایی به آیین نامه های عشایری را امری ضروری دانست و افزود: دستگاه های اجرایی به ویژه آموزش و پرورش که به عنوان متولی فرهنگی وظیفه خطیری را برعهده دارد لازم است در راستای پیاده سازی برخی عناوین فرهنگی بکوشند تا استانی آبادتر را در این راستا شاهد باشیم.

مدیر کل امور عشایر استان در این جلسه راهکارهایی برای پیشرفت جامعه عشایری و کاستی مشکلات زندگی آنان ارائه داد تا به تصویب مسئولان استانی رسیده و این جامعه در راستای موفقیت گام بردارد. در این جلسه فرمانداران، معاونان، مسئولان استانی راه کارهایی را در راستای پیشرفت جامعه عشایری ارائه دادند تا نسبت به انجام آنها اقدامات اساسی صورت گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز