دانش آموزان به صورت رایگان آموزش ترافیک می بینند

۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۱۴:۵۷:۱۹
کد خبر: ۸۰۳۷۴۷
دانش آموزان به صورت رایگان آموزش ترافیک می بینند
مدارس و آموزشگاه ها می توانند از امکانات آموزشی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز به صورت رایگان استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، اصغر آدی بیگ گفت: بحث آموزش ترافیک یکی از اولویت ها و برنامه های مهم سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز است و در این راستا امکانات آموزشی این سازمان بصورت رایگان در اختیار مدارس و آموزشگاه ها قرار می گیرد.

وی ادامه داد: هم اکنون دو سالن سرپوشیده در پارک های یاغچیان و مشروطه و یک فضای روباز در پارک لاله از امکانات آموزشی ترافیک برخوردار است و بصورت رایگان در اختیار شهروندان و بخصوص مدارس قرار گرفته است. در نظر داریم سال آینده تعداد این فضاهای آموزشی ترافیک را افزایش دهیم تا تمام مناطق شهر از این امکانات بهره مند باشند.

آدی بیگ با دعوت از مدارس جهت حضور دانش آموزان در این فضاهای آموزشی، عنوان کرد: روزانه دانش آموزان دو تا سه مدرسه در فضاهای آموزشی یاد شده و همچنین در مرکز کنترل ترافیک حضور می یابند و آموزش های لازم توسط کارشناسان ترافیک به آنها داده می شود. ما آماده همکاری با تمام مدارس شهر هستیم تا بصورت نوبتی دانش آموزان این مدارس از امکانات آموزشی سازمان بهره مند شوند.

وی افزود: در این فضاهای آموزشی مواردی همچون استفاده از کمربند ایمنی، عبور عابران پیاده از محل های مجاز، استفاده از پل ها، وظایف سرنشین های خودرو، مفاهیم تابلوها و ... به دانش آموزان یادآوری و آموزش داده می شود که با توجه به فراهم بودن زمینه یادگیری در این رده سنی، نتیجه مطلوب و ثمربخش آن را در هم در زمان حال و هم در آینده می بینیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز در پایان با اشاره به تاثیر رسانه ها و فضای مجازی در آموزش نکات مهم ترافیکی، یادآور شد: رسانه ها و فضای مجازی نقش مهمی در بحث آموزش ترافیک به شهروندان دارند و در این راستا سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز با استفاده بهینه از این پتانسیل و با تهیه و پخش فیلم، تصویر و مطالب آموزشی مختلف در رسانه ها و فضای مجازی سعی در ترویج فرهنگ صحیح رانندگی و عبور و مرور در بین شهروندان دارد.

 

نظر شما