«انقلاب عمرانی» در تبریز با اجرای پروژه‌های بزرگ مسیرگشایی شهرداری

۱۳۹۷/۱۱/۰۷ - ۱۰:۴۸:۲۶
کد خبر: ۸۰۴۹۸۳
بسیاری از شهرداری‌های کشور با مشکل پرداخت حقوق درگیر هستند و پروژه های عمرانی شهر تعطیل شده است؛ این درحالیست که شهرداری تبریز علاوه بر پرداخت منظم حقوق یک «انقلاب عمرانی» با پروژه های مسیرگشایی به پا کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، دیگر خبری از آن خیابان های کم عرض و مسیرهای تنگ نیست، رگ های بسته شهر که هم باعث تشدید ترافیک می شد و هم وقت و انرژی شهروندان را تلف می کرد باز شده است و شاهد یک انقلاب عمرانی با اجرای پروژه های بزرگ مسیرگشایی توسط شهرداری هستیم.

اجرای طرح ها و پروژه های مسیرگشایی و احداث خیابان های جدید در نقاط مختلف شهر و به خصوص نقاط کم برخوردار و حاشیه نشین طی سال های اخیر یکی از اصلی ترین برنامه های شهرداری تبریز بوده است تا جایی که همین چند روز پیش نیز خدمتی دیگر از شهرداری تبریز به شهروندان ارائه و طرح مسیرگشایی فاز دوم خیابان فیضیه غربی به نظام پزشکی تبریز افتتاح شد.

اینجا تبریز است؛ شهر اولین ها که به عنوان یکی از قدیمی ترین شهرهای تاریخی ایران اولین خیابان ها به سبک نوین را به خود دیده است. این شهر با بافت قدیمی‌اش حالا با افزایش جمعیت و گسترش شهر ضرورت مسیرگشایی ها را بیش از پیش احساس می کند و شهرداری تبریز با اجرای چندین و چند پروژه به دنبال بازکردن شریان های اصلی و فرعی شهر است.

نکته جالب اینکه پروژه های مهم مسیرگشایی و احداث خیابان های جدید در نقاط مختلف شهر در حالی توسط شهرداری تبریز انجام می شود که کشور در وضعیت سخت اقتصادی و رکود در ساخت و ساز قرار دارد و شهرداری های سایر شهرها شرایط اقتصادی خوبی نداشته و با مشکل پرداخت حقوق دست و پنجه نرم می کنند ولی در تبریز به همت مدیران شهری و همراهی مردم و اعضای شورا علاوه بر پرداخت منظم حقوق کارکنان، شاهد اجرای پروژه های مختلف عمرانی و مسیرگشایی ها هستیم.

اجرای ۸ پروژه بزرگ مسیرگشایی طی یک سال در تبریز

در جدول زیر ۸ پروژه بزرگ مسیرگشایی شهرداری تبریز طی یک سال در بودجه سالانه مناطق مختلف تبریز آمده بود که برخی افتتاح شده و برخی دیگر نیز در آستانه بهره برداری قرار دارد:

نام پروژه

منطقه

اعتبار

زمان بهره برداری

جزئیات

فاز دوم خیابان فیضیه غربی به نظام پزشکی

۴

۶۰ میلیارد ریال

۳۰ دی ماه ۹۷

به طول ۳۵۰ متر و و عرض ۱۸ متر

احداث خیابان ۲۰متری بعثت فرهنگیان

۱

۲۵ میلیارد ریال

۲۲ اردیبهشت۹۷

به طول ۳۲۰ متر و عرض ۲۰ متر

مسیرگشایی شمال شرقی طرح شبدری افلاک نما

۲

۶۰میلیارد ریال

۱۳ آذر۹۷

طول ۲۵۰ متر و عرض ۲۰ متر

تعریض خیابان خبرنگار

۲

۹۰میلیارد ریال

۱۳ آذر۹۷

طول ۳۰۰ متر

کلنگ زنی مسیرگشایی امتداد خیابان ارتش

۳

۱۰میلیارد ریال

آغاز از ۱۹ بهمن ۹۶

عرض ۵۵ متری و طول ۵۰۰ متری

پروژه مسیرگشایی خیابان حجتی به چایکنار

۴

۲۸۰ میلیارد ریال

۱۹ مهر ۹۷

طول ۸۰۰متر و عرض ۲۴ متر

مسیرگشایی شهید میلانی

۴

۳۵ میلیارد ریال

در آینده نزدیک

طول ۲۷۰ متر و عرض ۱۸ متر

امتداد مسیرگشایی شهید خلیلی

۴

۱۵۰ میلیارد ریال

در آینده نزدیک

طول۵۰۰ متر و عرض  ۱۸ متر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پروژه مسیرگشایی ۳۵ متری صنعتگران، مسیرگشایی قطران به چایکنار ، پروژه مسیرگشایی ۱۸ متری خلجان و افتتاح پروژه مسیرگشایی ۱۸ متری شهید طاهری از دیگر طرح های مسیرگشایی در تبریز است.

نکته دیگر اینکه شهرداری تبریز با اولویت‌بندی اجرای طرح‌های متعدد مسیرگشایی در مناطق مختلف تبریز گام‌های بلندی برای اجرای پروژه‌های مصوب در قالب طرح‌های جامع و تفضیلی برداشته است.

شهرداری تبریز با دستانی خالی پروژه های عمرانی را اجرا می‌کند

شهردار تبریز در خصوص اجرای پروژه های مختلف عمرانی و مسیرگشایی در تبریز می گوید: عمده درآمد شهرداری از شهروندان و از محل صدور پروانه ساختمانی است. وقتی در جامعه کسی دنبال ساخت و ساز مسکن نیست یعنی درآمد شهرداری کاهش می  یابد و این افتخار ما فرزندان شما در شهرداری تبریز است که با دستان خالی توانسته ایم این پروژه های عمرانی را اجرا کرده و تقدیم شما کنیم.

ایرج شهین باهر می افزاید: هزینه کرد شهرداری در مسیرگشایی ها باعث افزایش توان اقتصادی مردم منطقه و افزایش انگیزه برای ساخت و ساز می شود و با صدور پروانه های ساخت در ادامه اجرای پروژه های مسیرگشایی برای شهرداری ها درآمد ایجاد می شود و سعی داریم با این روش از رکود اقتصادی خارج شویم.

وی ادامه می دهد: بر اساس پیش بینی های انجام شده، دو مسیر تا پایان سال ۹۷ به بهره برداری رسیده و چهار پروژه مسیرگشایی دیگر نیز در بودجه سال آینده قرار گرفته است.

شهردار تبریز با بیان اینکه در شهرداری تبریز معتقدیم تکمیل پروژه های مسیرگشایی در واقع بازکردن یک گره از شهر است می‌گوید: ارزش افزوده پروژه مسیرگشایی به لحاظ بازآفرینی فرهنگی، ساختاری و ترافیکی در بافت فرسوده به مراتب چندین برابر هزینه های تملک و اجرا خواهد بود و در سیاست های کلی بازآفرینی شهری پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه مسیرگشایی مهمترین اقدام برای بازآفرینی شهری است، می افزاید: شهرداری دیگر شهرهای کشور با مشکل هزینه های جاری و پرداخت حقوق دست و پنجه نرم می کنند ولی ما توانسته ایم به همت کارکنان، پروژه های مصوب مسیرگشایی در تبریز را اجرا کنیم.

شهرداری توجه ویژه‌ای به توسعه مناطق کم برخوردار تبریز دارد

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در خصوص پروژه های مسیرگشایی انجام شده توسط شهرداری نیز می گوید: شهرداری توجه ویژه ای به توسعه مناطق کم برخوردا تبریز دارد.

شکور اکبرنژاد با بیان اینکه روند اجرای پروژه های عمرانی در تبریز ادامه دارد، می افزاید: شهردار تبریز و اعضای شورای شهر نیز خواستار توجه بیشتر به مناطق غرب تبریز و توسعه بیشتر آن هستند.

وی با تقدیر از مدیران و عواملی که در پروژه های مسیرگشایی نقش داشتند ادامه می دهد: شهرداری خانواده بزرگی است و اداره شهر در شرایط فعلی کشور کار سختی است ولی با این مشکلات اقتصادی، شاهد اجرای پروژه های عمرانی در شهر هستیم.

تمام این خدمات در حالیست که پروژه های مسیرگشایی شهرداری تبریز در سال جاری تمام نشده و به گفته شهردار دو مسیر دیگر نیز تا پایان سال ۹۷ به بهره برداری خواهد رسید و چهار پروژه مسیرگشایی دیگر نیز در بودجه سال ۹۸ قرار گرفته است.

 

نظر شما