مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌ شرقی: 

ضرورت استفاده از نظرات نخبگان در برنامه‌های توسعه‌ای کشور 

۱۳۹۷/۱۱/۱۶ - ۱۰:۱۲:۵۳
کد خبر: ۸۰۸۹۱۲
ضرورت استفاده از نظرات نخبگان در برنامه‌های توسعه‌ای کشور 
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌ شرقی با بیان این‌که جای خالی مداخله همگانی نخبگان در فرآیند مطالعات توسعه کشور احساس می‌شود، افزود: باید صاحب‌نظران و نخبگان جامعه، مداخله عاملانه و هوشمندانه‌ای در تدوین برنامه‌های توسعه‌ای کشور داشته باشند. 

 به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، بدر شکوهی در جلسه هیات اندیشه‌ورز استان در دانشگاه تبریز، ضمن گرامیداشت فرارسیدن 40 سالگی انقلاب اسلامی، با بیان این‌که جلسات هیات اندیشه‌ورزی استان در حقیقت اتاق فکری در راستای مسائل و مشکلات مبتلابه جامعه است، اظهار کرد: مطابق آیین نامه‌ی ابلاغی، رسالت اصلی هیات‌های اندیشه‌ورز، آسیب‌شناسی برنامه‌های توسعه‌ای‌ کشور است. وی با تاکید بر این‌که تحقق عزم و اراده نظری و عملی با تقویت و نهادینه کردن فرهنگ تفکر و فرهنگ اندیشه‌ورزی در سطوح مختلف جامعه ممکن است، افزود: اگر این موضوع درست پابگیرد منشا تحولات عظیمی در عرصه‌های مختلف جامعه خواهد شد. وی در ادامه به تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با اهمیت فعالیت‌های اندیشه‌ورزی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در جامعه آنگونه که باید در پرداخت به این مقوله مهم قدم‌های موثری برداشته نشده است. مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به تفاوت‌ دیدگاه در رابطه با مسائل مختلف به ویژه در مورد مسائل دینی، گفت: این تفاوت دیدگاه باعث می‌شود تا قضاوت‌های متفاوتی ارائه شود.

وی با اشاره به آیه‌ای از سوره زمر در مورد انتخاب احسن از گفته‌ها و قول‌ها، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این انتخاب احسن، باید زمینه‌ برای شنیدن قول های متفاوت و مختلف فراهم شود. وی در جمع بندی جلسه نیز ضمن تایید پیشنهاد یکی از اعضای گروه مبنی بر تشکیل کمیته‌ها تصمیم گیری در مورد مباحث مطروحه، تاکید کرد: برای دست یابی به خروجی قابل لمس از این جلسات، لازم است در کنار برگزاری این جلسات، کمیته‌هایی پیرامون مباحث تشکیل شود.

شکوهی در ادامه بر لزوم تدوین تقویم زمانی برای جلسات هیات اندیشه‌ورزی تاکید کرد و گفت: لازم است که این تقویم حداقل برای شش ماه تهیه شود و اعضا بر اساس آن در جلسات حضور یابند.

وی در ادامه خطاب به اعضای هیات اندیشه ورزی استان تاکید کرد: باید دقت کنیم مباحث مطروحه در جلسات هیات اندیشه ورزی استان بر اساس رسالت این هیات بوده و مربوط به اندیشه‌های جمعی و در عین حال مربوط به مباحث روز باشد که تاکنون نیز چنین بوده است.    

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز