رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

جلوی گران فروشی گوشت باید گرفته شود

۱۳۹۷/۱۱/۱۵ - ۰۸:۵۰:۴۴
کد خبر: ۸۰۹۴۱۳
جلوی گران فروشی گوشت باید گرفته شود
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با تاکید بر ضرورت کنترل قیمت گوشت در استان گفت: موضوع اصلی که باید جلوی آن را گرفت، گران فروشی است و باید به جد با این موضوع برخورد شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،اکبر فتحی در جمع خبرنگاران  با اشاره به بررسی های صورت گرفته در خصوص قیمت تمام شده گوشت قرمز اظهار داشت: قیمت تمام شده برای گوشت گوساله 550 تا 600 هزار ریال است که مبالغ بالاتر از آن باید کنترل شود.

وی  با اشاره به تمهیدات صورت گرفته در خصوص کنترل بازار افزود: به منظور کنترل بازار تا به امروز 1300 تن گوشت منجمد، 300 تن گوشت گرم، 1500 تن مرغ منجمد در استان توزیع شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از تخصیص تنها 35 درصد از اعتبارات این سازمان در طول سال جاری خبر داد و گفت: با این وضع نباید انتظار تحقق همه تعهدات به صورت کامل را داشت ولی با این وجود وظایف خود را انجام دادیم.

وی با آخرین وضعیت احیای دریاچه ارومیه نیز اشاره کرد و افزود: به صراحت می‌توان گفت که 65 درصد میزان مصرف آب در بخش کشاورزی است و تا زمانی که این رقم را اصلاح نکنیم در احیای دریاچه ارومیه با مشکل روبرو خواهیم شد.

وی ادامه داد: آب تبخیر شده در پشت سدها، آب مصرفی فضای سبز، انتقال به دریاهای آزاد نباید جزو مصرف بخش کشاورزی محسوب شود، در صورتی که میزان اندازه‌گیری آب شرب موجود است ولی متاسفانه آب مصرفی در بخش فضای سبز و انتقال آب‌های ناشی از بارش به دریاهای آزاد را نیز به حساب بخش کشاورزی می گذارند.

وی خاطرنشان کرد:جهاد کشاورزی استان موظف است تا در طول پنج سال 40 درصد مصرف را کاهش دهدبر این اساس سالانه هشت درصد کاهش مصرف آب کشاورزی داشتیم.

 

نظر شما