توسط دانش آموز تبریزصورت گرفت؛ 

اختراع دستگاه تولید نانو ذرات هدفمند برای از بین بردن سلول‌های سرطانی

۱۳۹۷/۱۱/۲۴ - ۰۷:۵۱:۵۶
کد خبر: ۸۱۱۷۷۶
اختراع دستگاه تولید نانو ذرات هدفمند برای از بین بردن سلول‌های سرطانی
  دستگاه تولید نانو ذرات هدفمند اگزوزوم برای انتقال مواد مؤثره موجود در گیاه کا به سلول های توموری توسط سادنه نیک زاد، دانش آموز تبریزی اختراع شد. 

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، سادنه نیک زاد مجری این طرح با بیان اینکه امروزه نانو فناوری در حوزه پزشکی به دلیل وجود ساختارهای ویژه ای که دارد در شناخت، پیشگیری و یا درمان انواع بیماری ها از طریق آشکارسازی، ترمیم و باز سازی بافت های آسیب دیده در سطوح ملکولی می تواند کمک شایانی بکند، گفت: ما با طراحی و ساخت این دستگاه توانستیم، از طریق نانو ذرات هدفمند اگزوزوم گیاه کا را برای انتقال مواد موجود در گیاه برای از بین بردن سلول های توموری بکار گیریم. این دانش آموز رشته تجربی و پایه یازدهم مرکز پژوهش سرای پوراکبر جداسازی سریع، آسان و کم هزینه این نانو ذرات را از ویژگی های این دستگاه بیان کرد و افزود: این دستگاه از بخش های مختلفی تشکیل شده که در جداسازی اگزوزوم های گیاهی نقش تعیین کننده ای دارد.

به گفته وی این طرح فناورانه با حمایت پژوهش سرای پوراکبر، دانشگاه تبریز و علوم پزشکی تبریز با هزینه نزدیک 12 میلیون تومان در مدت چهار سال طراحی و ساخته شده است. یادآور می شود: اختراع سادنه نیک زاد در اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت های صنعتی به شماره 97644 به ثبت رسیده است.   

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز