معاون استاندار آذربایجان‎شرقی مطرح کرد: 

اختصاص ۳۰۰ هکتار زمین برای تبدیل تبریز به هاب منطقه‎ای بازی‎های محلی/ تحقق ۶۱ درصدی اهداف نخستین سند تدبیر توسعه استان

۱۳۹۷/۱۱/۲۸ - ۱۲:۲۲:۵۸
کد خبر: ۸۱۳۵۱۱
اختصاص ۳۰۰ هکتار زمین برای تبدیل تبریز به هاب منطقه‎ای بازی‎های محلی/ تحقق ۶۱ درصدی اهداف نخستین سند تدبیر توسعه استان
 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‎شرقی گفت: تبریز می‎تواند به هاب بازی‎های محلی منطقه تبدیل شود و لازم است حدود 300 هکتار زمین برای احداث شهرک تفریحی در تبریز و تمرکز خدمات تفریحی در این شهرک اختصاص یابد. 

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، جواد رحمتی در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که با موضوع بررسی هسته ها و پروژه های گردشگری دومین سند تدبیر توسعه استان تشکیل شده بود اظهار کرد: تفریح بخشی از جاذبه‎های گردشگری است که معمولا مغفول می‌ماند و با توجه به جذابیت و گستردگی بازی‎های محلی در تبریز این شهر می‎تواند هاب بازی‌های محلی منطقه باشد.

وی افزود: برندسازی در حوزه گردشگری نیز بسیار مهم است و در این راستا باید تلاش کنیم چند جشنواره شناسنامه‌دار آذربایجان در تقویم جشنواره‎های کشور قرار گیرد که این امر در جذب گردشگران داخلی و خارجی بسیار می‎تواند تاثیرگذار باشد.

رحمتی در ادامه صحبت‎های خود با اشاره به تحقق 61 درصدی اهداف نخستین سند تدبیر توسعه آذربایجان‎شرقی ابراز داشت: وقتی قرار است برای توسعه یک منطقه طرحی تدوین شود، اولین کار شناخت دقیق پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های منطقه است.

این مسوول با بیان اینکه به نظر می‎رسد گردشگری مقوله‎ای ناآشنا برای برنامه‎ریزان توسعه کشور بوده و در گذشته نتوانسته‎ایم از داشته‎های فرهنگی، طبیعی و تاریخی خود بهره بریم، تصریح کرد: برای اینکه برنامه‎ای به توفیق کامل دست یابد باید نگاه برنامه‎ریزان به مسائل واقع‎بینانه باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‎شرقی در عین حال خاطرنشان ساخت: هنوز نگاه بیشتر مسوولان استان به سمت صنعت قوی‎تر از بخش گردشگری است و معمولا همه فکر می‎کنند راه‎اندازی واحدهای صنعتی مهمتر از توجه به مقوله گردشگری است که این نگاه باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه اگر خواسته‎ها با توانمندی‎ها متناسب نباشد نتیجه دلخواه حاصل نخواهد شد، افزود: لازم است به ظرفیت‌های بومی استان توجه کنیم تا شاهد افزایش مشارکت و سرمایه‎گذاری در این حوزه باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز