امروز صورت گرفت؛

بازدید شهردار تبریز از ۲پروژه مهم منطقه ۸

۱۳۹۷/۱۲/۰۴ - ۱۱:۴۲:۳۲
کد خبر: ۸۱۶۰۳۷
امروز شهردار تبریز از روند پیشرفت پروژه‌های مسیرگشایی خیابان ارک و ساماندهی میدان شهید بهشتی در منطقه ۸تبریز بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، ایرج شهین‌باهر، شهردار تبریز امروز بعد از حضور در مصلی امام خمینی (ره) تبریز و شرکت در نماز جمعه، از ۲پروژه مهم در منطقه ۸ بازدید کرد.

شهین‌باهر در بازدید از روند پیشرفت مسیرگشایی خیابان ارک، آزادسازی و راه‌اندازی خیابان ارک را نمونه موفقی از کارهای این منطقه عنوان کرد.

پروژه مسیرگشایی خیابان ارک پس از ۳۰سال انتظار چندهفته پیش با تملک آخرین واحد باقی‌مانده در مسیر، وارد فاز عملیاتی شد. ‌

به گفته رضا پاک‌نهاد، شهردار منطقه ۸ تبریز، این خیابان می‌تواند به عنوان یک گلوگاه عمل کرده و پس از اتمام مسیرگشایی، تاثیر بسزایی در روانسازی ترافیک منطقه داشته باشد.

هم‌اکنون زیرسازی خیابان ارک به اتمام رسیده و قرار است این خیابان در ۲ فاز پیاده‌راه و ماشین‌رو تا پایان سال جاری مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

امروز همچنین شهردار تبریز به همراه شهردار منطقه ۸ از پیشرفت پروژه میدان شهید بهشتی تبریز واقع در این منطقه بازدید کرد.

با توجه به اهمیت میدان شهید بهشتی و قرار گرفتن در مرکز شهر، از چندروز پیش شهرداری منطقه ۸ تبریز عملیات ساماندهی این میدان را آغاز کرده است.

پاک‌نهاد، شهردار این منطقه گفته است که تاچند ماه آینده فضای سبزی به مساحت ۱هزار و ۳۰۰متر در میدان شهید بهشتی ایجاد می‌شود.

میدان شهید بهشتی تبریز یکی از پتانسیل های بالقوه گردشگری این شهر است که وجود بزرگ‌ترین فرش سنگی جهان در مرکز این میدان بر جذابیت‌اش افزوده است.

به دلیل کم‌اهمیت شمردن قابلیت‌های این میدان در ادوار گذشته، فضای داخلی میدان و واحدهای تجاری زیر پل در مرکز میدان به صورت متروکه درآمده و از لحاظ امنیتی نیز برای شهروندان مشکلاتی به وجود آورده بود.

طی ماه‌های اخیر در جلسات متوالی بر ساماندهی این میدان تاکید شده و در نهایت با موافقت شهردار تبریز مقرر شده تا از غرفه‌های داخل میدان شهید بهشتی برای ایجاد کاربری‌های پذیرایی و تفریحی استفاده شود.

شهردار منطقه ۸ در این مورد گفته است: تا پایان سال جاری در ۴ غرفه این میدان رستوران، کافی شاپ، فست فود و مرکز تفریحی راه اندازی می‌شود و هم‌اکنون این ۴ غرفه در حال تجهیز و راه اندازی هستند که قصد داریم تا نوروز۹۸، با افتتاح این غرفه‌ها، میدان شهید بهشتی را از حالت متروکه خارج کرده و به مکان گردشگرپذیر شهر تبدیل کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز