مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری الف خبر داد:

هفته فرهنگی فرانسه در تبریز برگزار می شود

۱۳۹۷/۱۲/۰۴ - ۱۳:۳۱:۴۷
کد خبر: ۸۱۶۱۵۵
مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری الف از درخواست سفارت فرانسه برای برگزاری هفته فرهنگی این کشور در تبریز و با مشارکت این موسسه خبر داد.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، هومن بیگ نژاد  با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای کسب مجوز های مورد نیاز گفت: در صورت طی شدن مراحل قانونی هفته فیلم و عکس فرانسه در اسفندماه جاری در تبریز برگزار می شود.

وی با اشاره به فعالیت های بین المللی این موسسه اظهار داشت: این موسسه سعی دارد هنر ایرانی را به کشورهای جهان صادر کند و تلاش می کنیم هنرجویان این موسسه کارشان را در کشورهای دیگر به نمایش بگذارند.

مدیر موسسه بین‌المللی الف با اشاره به قابلیت های برجسته هنر ایرانی برای ظهور و بروز در کشور های همسایه و دیگر کشور های دنیا گفت: ما تلاش می کنیم تا با ارتباط هدفمند و برنامه ریزی شده هنر اصیل ایرانی را به دنیا صادر کنیم.

وی از برگزاری کارگاه های تخصصی در حوزه نمایش در این موسسه گفت: برگزاری دوره های متعدد هنری از جمله برنامه های این موسسه است و در همین راستا کارگاه آموزشی پانتومیم برای نخستین بار در تبریز برگزار شد و هنرجویان این موسسه طی 12 ساعت در سه جلسه توسط استاد نصرآبادیان آموزش دیدند.

حامد نصرآبادیان مدرس دانشگاه و طراح حرکت نیز در این نشست  با بیان اینکه نمایش بدون کلام در ایران جایگاهی ندارد، گفت: مردم جامعه ما مردمی گفتاری هستند و هنوز با نمایش های بدون کلام نتوانسته اند ارتباط برقرار کنند.

وی  افزود: پانتومیم راه ورود به بازیگری حرفه ای است اما متاسفانه این هنر نمایشی جایگاه خود را در کشور به دست نیاورده و حتی در دانشگاه های ما فقط یک واحد نمایش ایمایی تدریس می شود که نام این واحد درسی نیز به تازگی به فلسفه غرب و شرق تغییر یافته است.

نصرآبادیان با تاکید بر اینکه مشکل نگرش در جامعه وجود دارد، گفت: مردم بیشتر به دنبال نمایش های کلامی هستند در صورتی که برای توجه به نمایش های ایمایی باید چشم ها با عمل آشتی کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز