دستور ویژه مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی؛

تمامی فعالیتهای شرکت کاوه سودا به دقت رصد شود 

۱۳۹۷/۱۲/۰۸ - ۱۳:۲۷:۰۶
کد خبر: ۸۱۸۰۰۰
تمامی فعالیتهای شرکت کاوه سودا به دقت رصد شود 
 مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در حاشیه بازدید از این کارخانه گفت:تمامی فعالیت های شرکت کاوه سودا به دقت  مستمر توسط همکاران محیط زیست رصد و پایش می شود.

 به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در حاشیه بازدید از کاوه سودا با تقدیر از حساسیت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و اصحاب رسانه در خصوص مسائل زیست محیطی گفت:در بازدیدی که امروز به همراه تیم کارشناسی داشتیم تمامی مسائل زیست محیطی این واحد مجددا مورد ارزیابی قرار گرفت .

وی با  اشاره به حساسیت بالای این اداره کل در خصوص مسائل زیست محیطی گفت: تمامی واحدهای صنعتی و معدنی استان توسط کارشناسان این اداره کل رصد و پایش می گردد و این واحد در سال 1383 بر اساس ضوابط و مقررات سازمان محیط زیست و مصوبات هیئت وزیران مجوز استقرار خود را اخذ کرده است.

وی افزود: متاسفانه بدلیل نقص فنی در لاگنهای احداثی در سال 1388 متاسفانه چندین مورد از لاگنها شکسته و خساراتی را به زمینهای پایین دست وارد کردند .

قاسمی گفت: در سالهای بعد نیز اقدامات خوبی در راستای حفظ محیط زیست و کنترل آلایندگی توسط این شرکت انجام پذیرفت و با توجه به تطابق نزدیک آنالیز فیزیکو شیمایی خروجی پساب کارخانه با آب دریاچه اورمیه در سال 1389 مجوز انتقال بر اساس برنامه مدیریت به دریاچه اورمیه صادر گردید.

وی اضافه کرد: در خصوص مدیریت پسماند این واحد نیز برنامه های مدیریت توسط شرکت به این اداره کل داده شد که پس از بررسی های کارشناسی لازم مقرر گردید در محل مورد تایید این اداره کل پسماندها مدیریت گردد. مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در خصوص مطالب مطروحه نشت پساب به آبهای زیرزمینی و خشک شدن باغات و زمینهای زراعی گفت: در قانون به صراحت مسئولیت کنترل آبهای زیرزمینی بر عهده سازمان آب منطقه ای و در خصوص کشاورزی مسئولیت با سازمان جهاد کشاورزی است که گزارشات این دو سازمان نیز مشکل خاصی را در آبهای زیرزمینی و باغات در سالهای اخیر به این اداره کل ارائه نشده است.

قاسمی گفت: این اداره کل بر حسب وظیفه قانونی نه تنها این واحد بلکه تمامی واحدهای استان را به صورت شبانه روزی پایش و کنترل می نماید و در صورت بروز هرگونه تخلف زیست محیطی به شدت برخورد می نماید.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در پایان گفت: این شرکت بر اساس تعهد و برنامه های مدیریتی خود مسائل زیست محیطی را بایستی انجام دهد که به صورت مرتب  مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت عدم توجه به قوانین و مقررات قطعا اقدامات بعدی نیز انجام خواهد گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز