استاندار آذربایجان شرقی:

توسعه باید مطالبه عمومی باشد/ نگاه جزئی‌نگر مانع توسعه است

۱۳۹۷/۱۲/۱۱ - ۰۹:۱۴:۵۲
کد خبر: ۸۱۸۸۲۰
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه توسعه اگر به امر فراگیر و خواست عمومی تبدیل نشود، نمی‌توان کاری از پیش برد، اظهار داشت: مجمع تعامل بحث توسعه را به مطالبه عمومی تبدیل کرده و به درون جامعه می‌برد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در همایش مجمع تعامل توسعه آذربایجان شرقی، بستر همه توسعه‌ها را توسعه فرهنگی و انسانی دانست و افزود: فردی که دارای بلوغ فکری باشد، می‌تواند در جامعه موثر باشد و اگر بلوغ فکری نداشته باشد، هرچه قدر ثروت هم دراختیار داشته باشد، همه را به باد می‌دهد.

استاندار آذربایجان شرقی توسعه را تحول کمی و کیفی توصیف کرد و گفت: توسعه باید پا به پای تحولات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی رشد بکند.

وی با بیان اینکه در مسیر توسعه حرکت کرده‌ایم و تحولات استان و کشور قابل انکار نیست، گفت: از کاهش بی‌سوادی در جامعه تا علوم و فنون امروزی که 11 برابر متوسط جهانی رشد کرده‌ایم، اگر نگوییم بی انصافی است، اما باید نواقص موجود را رفع کرد تا با سرعت بیشتری به سمت توسعه گام برداریم.

پورمحمدی با بیان اینکه اگر به جای نگاه بخشی که در وزارتخانه‌ها و حتی ادارات استان وجود دارد، نگاه سیستمی و شبکه‌ای بود، سرعت توسعه ما بهتر از این بود، اظهار داشت: نگاه انتزاعی و جزء نگری در ادارات مانع توسعه است.

وی با تاکید بر شبکه سازی و نگاه فراگیر در امر توسعه، گفت: باید نظریه بسط متمرکز را به نظریه نگاه سیستمی تغییر دهیم و به دنبال ترویج نگاه سیستمی در جامعه باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز