شهردار تبریز:

تمام شهروندان در امر درختکاری مشارکت کنند

۱۳۹۷/۱۲/۱۵ - ۱۰:۴۹:۲۱
کد خبر: ۸۲۰۸۹۴
شهردار تبریز در پیامی به مناسبت روز درختکاری خواستار مشارکت تمام شهروندان برای کاشت و حفاظت از درختان و فضای سبز شهری شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در  آذربایجان شرقی، ایرج شهین باهر در پیامی  به مناسبت 15 اسفند روز درختکاری از تمام شهروندان درخواست کرد تا در امر خداپسندانه کاشت درخت مشارکت کنند.

متن پیام شهردار تبریز به این شرح است:

بسمه تعالی

مَن نَصَبَ شَجَرَةً و صَبَرَ عَلی حِفظِها والِقیامِ عَلَیها حَتّی تُثمِرَ کانَ لَهُ فی کُلِّ شَی ءٍ یُصابُ مِن ثَمَرِها صَدَقَةٌ عِندَاللّه ِ

هر کس درختی بکارد و در نگهداری آن بکوشد تا میوه دهد ، در برابر هرچه از آن میوه به دست آید، پاداشی نزد خدا خواهد داشت. پیامبر اعظم(ص)

15 اسفند سالروز زایش بهار است، روزی که آب و باد و مه و خورشید و فلک دست در دست یکدیگر می نهند و آغوششان را برای قبول نهال هایی که به دست انسانها به زمین سپرده می شود باز نگه می دارد و چند روز آن طرف تر زمین با فرزندان و درختان تازه اش به بهار سلام می کنند و بار دیگر از دستان انسان ها برای نگهداشت این فرزندان نو، استمداد می طلبد.

ما مفتخریم به اینکه هر سال این روز را در کنار شهروندان فهیم تبریز جشن می گیریم و کنار یکدیگر هزاران نهال را به زمین می سپاریم و عهد می بندیم تا درختی پرتوان شدن، کنار آنها بمانیم.

بر همان عهدی که با شما از روز آغاز کارمان بستیم هستیم تا آخرین روز کاری مان هیچ تغییر کاربری از فضای سبز به کاربری مسکونی و تجاری را امضا نکرده و نخواهیم کرد.

اینجانب ضمن گرامیداشت این روز، به نمایندگی از کارکنان خدوم شهرداری تبریز امسال نیز همچون سال های قبل از شما یاری می طلبیم تا با همت بلندتان در کنار فرزندان پرتلاشتان در مجموعه شهرداری  تبریز، در سنت حسنه غرس نهال مشارکت نمایید تا در سال های آتی شاهد تبریزی سبزتر باشیم.

 ایرج شهین باهر

شهردار کلانشهر تبریز

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز