استاندار آذربایجان شرقی:

اجرای طرح بازآفرینی شهری نیازمند رفع تعارضات فرهنگی و اجتماعی در بافت‌های ناکارآمد است

۱۳۹۷/۱۲/۱۶ - ۱۲:۵۸:۲۴
کد خبر: ۸۲۱۴۲۲
اجرای طرح بازآفرینی شهری نیازمند رفع تعارضات فرهنگی و اجتماعی در بافت‌های ناکارآمد است
استاندار آذربایجان شرقی گفت: بیشترین نگرانی در موضوع بافت‌های ناکارآمد و حاشیه‌نشین، مربوط به تعارضات فرهنگی و اجتماعی است که برای رفع آن، باید توانمندسازی و افزایش امکانات نیز در کنار اقدامات عمرانی در این مناطق مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در نشست ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهور، با اشاره به وجود بیش از 60 هزار هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در کشور، گفت: در شهر تبریز هم به دلایل مختلف ازجمله روند شتابان شهرنشینی و عدم اجرای دقیق مقررات شهرسازی، شاهد شکل‌گیری سکونت‌گاه‌های غیررسمی و بافت‌های ناکارآمد هستیم.

وی با اشاره به اینکه جمعیت بافت‌های ناکارآمد در شهر تبریز 350 هزار نفر است، افزود: در بحث بافت‌های ناکارآمد، تعارضات کالبدی و خانه‌های کم‌دوام یک روی سکه است و روی دیگر آن تعارضات فرهنگی و اجتماعی است.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: در ارزیابی‌ها و اقدامات معمولا به اقدامات عمرانی و رفع تعارضات کالبدی توجه می‌شود؛ در حالیکه بیشترین نگرانی مربوط به تعارضات فرهنگی و اجتماعی، حیات شهری و حقوق شهروندی است.

استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: بازآفرینی شهری الزاماً با جایگزینی ساختمان‌های فرسوده اتفاق نمی‌افتد و اگر بتوانیم برای سامان‌دهی، توانمندسازی و افزایش امکانات بافت‌های ناکارآمد تلاش کنیم می‌توان وسعت این بافت‌ها را کاهش داد.

وی همچنین مشارکت تسهیل‌گران اجتماعی و تأمین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح بازآفرینی را از اولویت‌های مدیریت استان اعلام کرد و خواستار اختصاص یارانه 9 درصد و اعطای معافیت‌های تشویقی به انبوه‌سازان از سوی دولت شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز