مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی:

منطقه آزاد ارس می تواند در کاهش اثرات تحریم ها نقش آفرینی کند

۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۰:۰۱:۳۷
کد خبر: ۸۲۲۳۱۱
منطقه آزاد ارس می تواند در کاهش اثرات تحریم ها نقش آفرینی کند
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید گفت: منطقه آزاد ارس می تواند در کاهش اثرات تحریم ها نقش آفرینی جدی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، طاهر روحی در جلسه تخصصی بررسی صادرات و واردات از منطقه آزاد ارس اظهار کرد: بازگشت تحریم ها فعالیت مناطق آزاد را تا حدودی تحت تاثیر قرار داده است اما می توان با اتخاذ تصمیم های به موقع و درست شاهد نقش‌آفرینی پررنگ تر این مناطق در کاهش اثرات تحریم ها باشیم.

وی با اشاره به واردات صورت گرفته از  طریق این منطقه گفت: در خصوص واردات باید اولویت بندی دقیقی صورت گیرد چرا که در حال حاضر تامین کالاهای ضروری و به خصوص مواد اولیه در اولویت واردات قرار دارد و اگر سهمیه ای برای مناطق آزاد در بحث واردات در نظر گرفته شده است قرار نیست این سهمیه به کالاهای لوکس اختصاص داده شود.

وی با اشاره به واگذاری بخشی از اختیارات وزارت صمت به استان ها گفت در بحث ثبت سفارش کالا اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان با توجه به ماموریت محوله ضروری است با ارتباط مناسب با منطقه آزاد ارس در راستای کاهش مشکلات قدم بردارد.

گفتنی است در این جلسه مشکلات تجار در خصوص ثبت سفارش و ترخیص کالاهای مسافری انبار شده مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم در خصوص رفع مشکلات  مربوطه اتخاذ شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز