نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد 

ضرورت توجه به نقش بسزای فرهنگسراها در ارتقای فرهنگ شهروندان 

۱۳۹۷/۱۲/۲۵ - ۰۶:۳۸:۲۳
کد خبر: ۸۲۴۴۹۳
ضرورت توجه به نقش بسزای فرهنگسراها در ارتقای فرهنگ شهروندان 
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش بسزای فرهنگسراها در ارتقای سطح فرهنگ شهروندان گفت: یکی از مهمترین نیازهای خانواده ها آموزش مسائل فرهنگی است که در این زمینه وجود اماکن فرهنگی مانند فرهنگسراها برای ارتقای فرهنگ خانواده ها بسیار ضروری است. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، زهرا ساعی در مراسم افتتاح فرهنگسرای ولیعصر با بیان این که سرانه تعریف شده برای فرهنگسرا باید نسبت به جمعیت متناسب باشد، افزود: امیدواریم فرهنگسراها مکانی برای رجوع خانواده ها و برگزاری کلاس های مختلف هنری و فرهنگی در تمام مقاطع باشد تا خانواده ها بتوانند از وجود مشاورها و دوره های آموزشی بهره مند شوند.

وی وجود فرهنگسراها را برای خانواده ها بسیار ضروری دانست و تاکید کرد: با توجه به این که قوانین تا حدودی بازدارنده است و می تواند در برخی از موارد کمک کند در حال حاضر به آموزش مسائل فرهنگی مانند حقوق شهروندی نیاز داریم.

ساعی با بیان این که پایه اصلی مسائل فرهنگی آموزش است، اظهار کرد: هر جایی که آموزش افزایش یافته، نهادینه شدن فرهنگ نیز به سرعت اتفاق افتاده در این زمینه منشور حقوق شهروندی سالهاست که از سوی معاونت حقوقی ریاست جمهوری ابلاغ شده که در چند بند از این منشور تکالیف و وظایف شهروندان وجود دارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان این که به عنوان یک شهروند باید بدانیم که نسبت به خودمان و سایر شهروندان چه وظایفی داریم، افزود: گاهی اوقات برخی از شهروندان نسبت به تکالیف قانونی خود اطلاع کافی ندارند و در این زمینه دچار مشکل می شوند.

ساعی افزود: در بسیاری از مسائل مانند حوزه مدیریت شهری، پاکیزگی شهر، رعایت حقوق شهروندی و زیباسازی شهری سرآمد سایر استان ها هستیم. وی تصریح کرد: فرهنگسراها با برگزاری دوره های مختلف و ارائه کتاب ها و بروشورهای فرهنگی می توانند در ارتقای سطح آگاهی شهروندان نقش بسیار موثری ایفا کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در حوزه فرهنگی و اجتماعی به ویژه برای نسل آینده مسائل به دقت بررسی می شود، اظهار کرد: برای موفقیت در حوزه فرهنگی و اجتماعی و ترسیم چشم اندازی ۲۰ سال برای جامعه فرهنگی، باید اقدام های فرهنگی بسیاری در حوزه نسل کودک و نوجوان انجام شود.

ساعی ادامه داد: در حوزه فرهنگ فردی و اجتماعی باید بسیاری از مسائل نهادینه شود، در این صورت است که فرهنگ با تغییر سبک زندگی و تغییر نگرش افراد در جامعه ماندگار می شود. وی همچنین با اشاره به اهمیت وجود فرهنگسراها در تمام مناطق شهر افزود: امیدواریم با توجه به آموزش مسائل فرهنگی و اجتماعی در سایر مناطق شهر نیازهای فرهنگی خانواده ها تامین شود.

گفتنی است این جلسه که با حضور مسئولان ارشد شهری و نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو و جمعی از شهروندان فرهنگ دوست برگزار شد. خبرنگار: فاطمه ملک پور

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز