استاندار آذربایجان شرقی: 

افزایش ۴۰ سانتی‌متری تراز دریاچه ارومیه/ احیای دریاچه همچنان جزو اولویت‌هاست 

۱۳۹۸/۰۱/۱۰ - ۰۸:۱۴:۱۳
کد خبر: ۸۲۸۴۰۰
افزایش ۴۰ سانتی‌متری تراز دریاچه ارومیه/ احیای دریاچه همچنان جزو اولویت‌هاست 
استاندار آذربایجان شرقی در بازدید از آخرین وضعیت دریاچه ارومیه، با ابراز خرسندی از افزایش تراز آبی و بهبود وضعیت این تالاب بین‌المللی در پی بارش‌های اخیر، گفت: حجم آب دریاچه در مقایسه با مهرماه سال گذشته از یک میلیارد به 2.6 میلیارد مترمکعب افزایش یافته است.

 به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی که به همراه جمعی از مدیران استانی از دریاچه ارومیه بازدید می‌کرد، با اشاره به حادثه سیل در برخی از مناطق کشور، خاطرنشان کرد: خسارات این حوادث در روزهای اخیر موجب شده است که فضای عمومی جامعه از افزایش بارندگی‌ها به عنوان مصیبت یاد می‌کند، درحالی که بارش باران نعمت الهی است و باید شکرگزار آن باشیم و اگر خسارتی هم اتفاق می‌افتد به خاطر کمبود زیرساخت‌هاست که باید برای رفع آن تلاش کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اگرچه بارندگی‌ها در بهبود وضعیت آبی دریاچه ارومیه تاثیر دارند، اما نباید نقش و اقدامات سازنده ستاد احیای دریاچه را نادیده گرفت، افزود: در سایه تلاش‌های این ستاد در سال 96، وضعیت دریاچه تثبیت شد و وسعت آن از یک هزار و ۷۷۰ کیلومتر مربع به دو هزار و ۵۸۰ کیلومتر مربع افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون تراز دریاچه 40 سانتی‌متر بالا آمده که بخشی از آن ناشی از وضعیت تثبیت است، گفت: میزان بارندگی درحوزه آبریز دریاچه ارومیه ۳۵۰ میلی‌متر است که این رقم در سال‌های گذشته ۲۰۰ میلی‌متر بوده است.

استاندار آذربایجان شرقی یادآور شد: با وجود آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان سال گذشته کمتر از 50 درصد از اعتبارات دریاچه ارومیه اختصاص یافت که به همین علت بسیاری از کارها و طرح‌های آن ناقص ماند و امیدواریم امسال با تخصیص بیشتر کاستی‌های قبلی جبران شود.

وی با قدردانی از تلاش‌های دست‌اندرکاران ستاد احیای دریاچه ارومیه، تصریح کرد: توجه به محیط زیست به ویژه احیای دریاچه ارومیه و ایجاد اشتغال همچنان در اولویت برنامه‌های استان قرار دارد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین در مسیر بازگشت از دریاچه ارومیه، از روند عملیات اجرایی مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز که از طرح‌های پیش‌بینی‌شده در قالب احیای دریاچه ارومیه است بازدید کرد.    

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز