سخنگوی شورای شهر تبریز خبر داد:

لایحه سیاست‌های تشویقی ساخت و ساز به تصویب رسید

۱۳۹۸/۰۱/۲۸ - ۱۰:۳۷:۴۱
کد خبر: ۸۳۵۲۶۷
لایحه سیاست‌های تشویقی ساخت و ساز به تصویب رسید
در جلسه شب گذشته شورای شهر تبریز لایحه دوفوریتی شهرداری مبنی بر اجرای سیاست های تشویقی ساخت و ساز با ارائه تخفیف عوارض دریافت پروانه و عوارض تعیین شده در کمیسیون های ماده ۱۰۰ با رای اکثریت اعضای شورا به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،کریم صادقزاده تبریزی سخنگوی شورای شهر تبریز با اعلام این مطلب اظهار داشت: برای تشویق شهروندانی که قصد ساخت و ساز در شهر تبریز را دارند، لایحه سیاست‌های تشویقی ساخت و ساز مطرح و به تصویب شورای شهر رسید.

وی گفت: اعضای شورا به منظور ارائه تسهیلات و فراهم آوردن شرایط تشویقی برای متقاضیان پروانه های ساختمانی و ‌همچنین تعیین تکلیف پرونده‌های تخلفات ساختمانی ماده صد از اول اردیبهشت تا پایان خرداد ماه ۲۵ درصد تخفیف، از اول تیر ماه تا پایان مرداد ماه ۲۰ درصد تخفیف و از اول شهریور ماه تا پایان مهر ماه ۱۵ درصد تخفیف در صورت پرداخت نقدی و یکجا و تسویه حساب با شهرداری اعمال می شود.

صادقزاده تبریزی اظهار داشت: این لایحه به استناد بند ۲۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری و بندهایی از ماده ۸۰ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور لایحه شهرداری در ارتباط با اعمال سیاست تشویقی ساخت و ساز برای متقاضیان پروانه های ساختمانی و همچنین تعیین تکلیف پرونده های تخلفات ساختمانی که منجر به صدور رای ماده صد شده، تنظیم و تقدیم شورای شهر شده بود که پس از بررسی و اظهار نظر کارشناسی اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

سخنگوی شورای شهر تبریز گفت: این لایحه در جلسه گذشته در صحن شورا مطرح شده بود که به دلیل اتمام وقت جلسه و برای بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع و در این جلسه نظر کمیسیون نیز مطرح شد.

همچنین در این جلسه با رای اکثریت اعضای شورای شهر عبداله تقی‌پور به عنوان نماینده شورای شهر در کمیته فنی کمیسیون ماده ۵ انتخاب شد.

 

نظر شما