گزارش؛

افتتاح اولین پروژه بزرگ عمرانی سال جدید/ تکمیل ۱۰۰درصدی تقاطع غیرهمسطح «ولیعصر» به همت شهرداری تبریز

۱۳۹۸/۰۱/۳۱ - ۱۳:۰۷:۳۶
کد خبر: ۸۳۶۳۵۵
افتتاح اولین پروژه بزرگ عمرانی سال جدید/ تکمیل ۱۰۰درصدی تقاطع غیرهمسطح «ولیعصر» به همت شهرداری تبریز
پروژه تقاطع غیرهمسطح «ولیعصر» یکی از پروژه های مهم شهرداری تبریز بود که با دستان خالی و در این شرایط سخت اقتصادی تکمیل شد و سه شنبه این هفته به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، این پروژه با طول بیش از ۱۳۰۰ متر به عنوان بخشی از فاز اول اتوبان ولایت از چهار رمپ و سه لوپ تشکیل یافته و هزینه عمرانی آن تاکنون به ۱۵۰ میلیارد ریال رسیده است. با بهره برداری از این تقاطع کوی های نصر و استانداری به یکدیگر متصل و تردد در مسیرهای مختلف اتوبان پاسداران، نصر و استانداری به همدیگر ممکن می شود.

تا همین چند ماه پیش وقتی از اتوبان پاسداران و محل احداث این تقاطع عبور می کردیم، شاید کمتر کسی فکرش را می کرد که این پروژه طی چهار ماه قرار است به این میزان پیشرفت داشته باشد، آن‌هم در شرایطی که قیمت تمام ملزومات ساخت یک تقاطع غیرهمسطح از قیر و آهن گرفته تا هزینه تملک ناگهان چند برابر ‌شود. ولی این اتفاق افتاد و فعل خواستن در این پروژه عمرانی در این شرایط سخت اقتصادی صرف شد.

این پروژه از سال ۹۶ استارت خورد و تا آبان ماه ۹۷ فقط عرشه پل ساخته شده بود و پروژه کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت. اما از آبان ماه ۹۷ تا همین امروز با فعالیت شبانه روزی و تلاش کارگران و مهندسان میزان پیشرفت به ۱۰۰ درصد رسیده است؛ یعنی ۵۰ درصد پیشرفت طی ۵ ماه فقط.

البته این پروژه اواخر اسفند ماه ۹۷ نیز امکان افتتاح داشت ولی به جهت اصرار شهردار تبریز برای افتتاح کامل پروژه تقاطع ولیعصر، افتتاح پروژه به اتمام کامل پروژه موکول شد و طی یک ماه اخیر نواقص پروژه تکمیل شد تا این پروژه‌ مهم «کامل» افتتاح شود.

تقاطع غیرهمسطح حضرت ولی عصر(عج) سوم اردیبهشت به بهره برداری می رسد

شهردار منطقه ۵ تبریز گفت: تقاطع غیرهمسطح حضرت ولی عصر(عج) سه شنبه سوم اردیبهشت با حضور مسئولان استانی و شهری افتتاح می شود.

میرعلی اصغر نساج گفت : این پروژه از دو پل تشکیل شده که پل اول با کارکرد اتصال کوی نصر و استانداری به همدیگر افتتاح می شود.

وی در رابطه با مشخصات فنی پل اول اظهار داشت : این پروژه از ۴ رمپ و ۳ لوپ تشکیل یافته است که برای اجرای آن ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

به گفته شهردار منطقه ۵ تبریز پل اتصال دهنده نصر به استانداری به عنوان بخشی از فاز اول اتوبان ولایت محسوب می شود که نقش مهمی در خارج شدن کوی های نصر واستانداری ومحلات پیرامونی آنها از بن بست بودن خواهد داشت.

وی افزود : اتوبان ولایت ۹ کیلومتر طول دارد که برای اجرای آن هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

شایان ذکر است مراسم بهره برداری از تقاطع حضرت ولی عصر (عج) از ساعت ۱۱ سه شنبه سوم اردیبهشت در محل این پروژه برگزار می شود.

تکمیل این پروژه به دلیل هم‌جواری با شهرک های جدید تبریز و اتصال چند منطقه در محورهای شلوغ شهر از اهمیت بالایی برخوردار است و افتتاح آن تحول بزرگی در تسهیل ترافیک اتوبان پاسداران خواهد داشت و معضل اهالی منطقه بعداز سال ها انتظار حل می شود.

 

 

نظر شما