نماینده ولی فقیه در استان:

آموزش و شناساندن چالش‌ها، فرصت‌ها و نحوه استفاده از فضای مجازی از ضروریات است

۱۳۹۸/۰۲/۰۲ - ۱۴:۲۹:۱۷
کد خبر: ۸۳۷۰۷۱
آموزش و شناساندن چالش‌ها، فرصت‌ها و نحوه استفاده از فضای مجازی از ضروریات است
مراسم اختتاحیه دومین دوره تربیت راهنمایان فضای مجازی با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری و رئیس دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام آل هاشم در این مراسم با قدردانی از اداره کل پدافند غیرعامل استانداری و سازمان سراج در برگزاری این دوره، گفت: امروزه داشتن سواد رسانه ای و بصیرت افزایی و آگاهی بخشی در مورد فضای مجازی از اهمیت بالا برخوردار است.

وی اظهار داشت: فضای مجازی هم منافع دارد و هم مضرات، ما باید برای این فضا برنامه ریزی داشته باشیم و باید با استفاده از ظرفیت و فرصت های شبکه های اجتماعی مفاهیم اسلامی و بحث حجاب و عفاف را ترویج دهیم.

آل هاشم با اشاره به رعایت اخلاق، تقوا، انصاف و انقلابی گری در فضای مجازی خاطر نشان کرد: اگر از این فضا آگاهی و اطلاعات لازم و کافی نداشته باشیم زمینه بروز رفتارهای ناهنجار فراهم خواهد شد لذا آموزش و شناساندن چالش‌ها و فرصت‌ها و نحوه استفاده از این فضا از ضروریات است.

گفتنی است دومین دوره آموزشی تربیت راهنمایان فضای مجازی با مشارکت اداره کل پدافند غیرعامل استان و دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج از 28 تا 30 فروردین با حضور 73 نفر در دانشگاه تبریز برگزار شد.

آینده پژوهی فضای مجازی و رویکردها، مبانی سواد رسانه ای و رژیم مصرف فضای مجازی، مدیریت رسانه و فضای مجازی در خانواده، اعتیاد اینترنتی و خود تنظیمی و درمان، فرهنگ شهرت در فضای مجازی، حقوق و جرایم سایبری از محورهای مطرح شده در این دوره آموزشی بود.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز