با رای قاطع اعضای شورای اسلامی شهر تبریز

سازمان قطار شهری تبریز پیشبرد دریافت اورراق مشارکت را مدیریت می کند

۱۳۹۸/۰۲/۰۵ - ۱۰:۳۵:۴۲
کد خبر: ۸۳۸۲۷۷
صد و بیستمین جلسه فوق‌العاده شورای شهر تبریز با حضور اکثریت اعضا شورای اسلامی ؛ شهردار کلانشهر تبریز و مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، در این جلسه کلیه کارهای مربوط به فروش اوراق مشارکت ۶۵۰۰ میلیارد ریالی خط یک قطار شهری تبریز جهت اجرای عملیات تکمیل خط یک با قید دو فوریت مورد تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تبریز قرار گرفت.

 

در این نشست اعضای شورای اسلامی شهر تبریز ضمن تقدیر از خدمات ویژه مدیر عامل سازمان قطار شهری در پیشبرد اهداف تعیین شده برای ادامه فعالیت های عمرانی در سازمان قطار شهری خدمات این مجموعه را قابل توجه دانستند.

 

سعید نیکوخصلت ، عضو شورای اسلامی شهر تبریز در این نشست گفت: عظمت اقدامات صورت گرفته مترو در طول یک سال گذشته بر هیچ کس پوشیده نیست.

 

وی ادامه داد: امروز موافقان و مخالفان حضور مهندس مولوی در سازمان قطار شهری به صورت شفاف اعلام می کنند که این اقدامات با توجه به تمام محدودیت ها بسیار ویژه است.

 

وی گفت: سازمان قطار شهری تبریز و حومه توانسته است در طول ماه‌های گذشته رکورد ریل گذاری را در کشور جابجا کند.

 

سونیا اندیش دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز فعالیت های عمرانی سازمان قطار شهری تبریز را مورد توجه قرار داد و گفت: باید از مدیریت این مجموعه کمال تشکر را داشته باشیم که در زمان اندک اقدامات بسیاری را عملیاتی کردند.

 

وی ادامه داد: با توجه به هزینه های بالای عمرانی در قطار شهری همه باید تلاش کنیم تا بودجه قابل توجهی را به این پروژه عظیم تخصیص دهیم.

 

 

تبریز تنها کلانشهر کشور است که موفق شد برای مترو اوراق مشارکت دریافت کند

 

شهردار تبریز نیز در این جلسه گفت: تبریز تنها کلان شهر کشور است که توانسته در حوزه قطار شهری از بانک مرکزی اوراق مشارکت دریافت و آن‌ را تبدیل کند.

 

ایرج شهین‌باهر اعلام کرد: بسیاری از کلان شهرها به‌خاطر بدحسابی، یا نتوانسته‌اند اوراق مشارکت دریافت کنند، یا هیچ بانکی خریدار اوراق‌ آنان نشده است.

 

به گفته شهین‌باهر، این درحالی است که شهرداری تبریز به‌خاطر خوش‌ حسابی، مشمول یک درصد معافیت سود اوراق مشارکت نزد بانک شهر شده است.

 

وی در پاسخ به اظهارات برخی از اعضای شورا برای عملیاتی کردن وعده‌ تکمیل خط یک قطار شهری تا پایان سال ۹۸ تاکید کرد: قول‌هایی که ما می‌دهیم ثابت هستند و با اعتباری که پیش‌بینی کرده‌ایم خط یک قطار شهری تبریز تا پایان سال ۹۸ به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

 

شهردار تبریز تصریح کرد: آنچه ثابت نمی‌ماند نرخ ارز و قیمت بسیاری از کالاهاست که باعث می‌شود نتوانیم به برخی از اهداف و برنامه‌ریزی‌هایمان برسیم.

 

مصطفی مولوی، مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز نیز در صحن علنی شورای شهر تبریز با تقدیر از همکاری‌های شهرداری تبریز برای پیشبرد پروژه قطار شهری تبریز در سال ۹۷ اظهار کرد: با توجه ویژه اعضای محترم شورای شهر و شهرداری تبریز می‌توانیم امسال زحماتی که سال‌های گذشته کشیده‌شده را جبران کنیم و خط یک قطار شهری را تا انتهای خط به بهره‌برداری برسانیم.

 

وی با بیان اینکه مراحل قانونی اوراق مشارکت ۶۵۰ میلیارد تومانی برای خط یک مترو تبریز طی شده است، گفت: خوشبختانه هماهنگی‌های قبلی که انجام داده بودیم، در زمان تعیین شده توانستیم قسمتی از اوراق را به فروش برسانیم و اگر نمی‌توانستیم، همچون برخی از کلانشهرها، مجوزمان از سوی بانک مرکزی لغو می‌شد.

 

نظر شما