معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

افکار لوکس و فانتزی جوابگوی معیشت و اشتغال روستاییان نیست

۱۳۹۸/۰۲/۱۰ - ۱۰:۰۹:۰۹
کد خبر: ۸۴۰۲۵۱
افکار لوکس و فانتزی جوابگوی معیشت و اشتغال روستاییان نیست
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر تجدید نظر در طرح‌های توسعه روستایی، اظهار داشت: با افکار لوکس و فانتزی نمی‌توان به معیشت و اشتغال روستاییان رسیدگی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، جواد رحمتی در جلسه کارگروه توسعه روستایی و عشایری استان، با اشاره به طرح توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستاهای استان که توسط سازمان برنامه و بودجه اجرا می‌شود، گفت: در این طرح، مطالعه 1260 روستا پیش‌بینی شده است که به نظر می‌رسد در یک مرحله امکان‌پذیر نیست و باید فازبندی شود.

 

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه روستایی نیازمند کار عملیاتی و میدانی هستیم، در حالی که اغلب مطالعات انجام شده در این حوزه به مرحله اجرایی نمی‌رسد.

 

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در حوزه توسعه روستایی دچار رفتارهای کلیشه‌ای شده‌ایم، افزود: بیشتر طرح‌های توسعه روستایی در گذشته بدون توجه به توانمندی‌ها و منابع تدوین شده که نتیجه آن دخالت‌های کالبدی در روستاها و از بین رفتن ساختار زندگی روستایی بوده است.

 

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن تا حدودی این رویه را اصلاح کرده است، افزود: تجدید نظر در مقوله توسعه روستایی باید در همه بخش‌ها اتفاق بیفتد که این امر نیازمند شناخت دقیق از کار در حوزه روستایی است.

 

رحمتی با تاکید بر اینکه اصل اساسی در توسعه روستایی، مشارکت روستاییان است، گفت: اگر بتوانیم الگوهای موفق توسعه و اشتغال روستایی را معرفی کنیم خود روستاییان پیش‌قدم می‌شوند و موضوع توسعه روستایی رونق می‌یابد.

 

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به انتخاب 65 روستا به عنوان پایلوت طرح اشتغال روستایی، گفت: همین طرح اگر به درستی اجرا شود می‌تواند الگوی بقیه روستاها قرار گیرد و نیاز به اجرای طرح‌های موازی نخواهیم داشت.

 

رحمتی افزود: البته در اجرای این طرح نیز باید بین دستگاه‌ها تقسیم کار صورت گیرد و یک دستگاه به عنوان مسئول اصلی طرح انتخاب شده و بقیه دستگاه‌ها با محوریت آن کار را به پیش ببرند.

 

وی با اشاره به اینکه شرایط کنونی اقتصاد، موجب تقویت بخش کشاورزی و دامداری شده است، افزود: امروز باید این توانمندی در دستگاه‌های مسئول باشد که پاسخگوی این بخش باشند و زیرساخت‌های فعالیت روستاییان در این بخش را فراهم کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز