مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز عنوان کرد:

پوشش همگانی سلامت؛ از اصلی‌ترین رویکردهای برنامه های هفته سلامت امسال

۱۳۹۸/۰۲/۱۸ - ۱۰:۰۴:۳۵
کد خبر: ۸۴۳۵۲۴
مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به فراگیری برنامه‌های این مجموعه به مناسبت هفته سلامت، گفت: انجام غربالگری سلامت برای طیف گسترده‌ای از شهروندان از رویکردهای اصلی برنامه‌های هفته سلامت بود.
به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدحسین حسن‌زاده طی گفت و گویی با تشریح برنامه های انجام یافته طی هفته سلامت توسط این اداره کل، اظهار داشت: شعار هفته سلامت امسال «مراقبت‌های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت» بود که همین موضوع نشان دهنده اهمیت برنامه های عمومی سلامت برای طیف بیشتری از شهروندان است.

حسن‌زاده افزود: در این بین اداره کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز نیز با برنامه های متعدد در سطح شهر، اقدام به آشنایی هر چه بیشتر شهروندان با اهمیت مفاهیم سلامتی کرد که طی آن بیش از یک هزار نفر به طور مستقیم توسط کارشناسان این اداره کل غربالگری شدند.

وی با اشاره به برخی از این برنامه‌ها، گفت: غربالگری رایگان قند و فشارخون در خانه سلامت منطقه ۶ شهرداری تبریز (قراملک)، غربالگری رایگان قند و فشارخون در خانه سلامت منطقه ۱۰ شهرداری تبریز (ارم)، خدمات غربالگری اعضاء خانه مطبوعات و رسانه‌های آذربایجانشرقی از جمله این اقدامات بود.

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز افزود: اعزام اکیپ سلامت جهت مشاوره تغذیه، تست غربالگری قند خون، مشاوره مامایی و... برای دانشجویان و کادر دانشگاه فرهنگیان پردیس الزهرای تبریز، اعزام اتوبوس سلامت به دبیرستان نمونه دولتی هشترودی جهت غربالگری سلامت و همچنین اعزام اتوبوس سلامت به دبیرستان شاهد مهدیه و نور الزهرا جهت غربالگری سلامت شامل از دیگر این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

حسن‌زاده همچنین به بازدید کارشناس مسئول تغذیه اداره کل سلامت از وضعیت آشپزخانه سازمان آتش نشانی تبریز نیز اشاره کرده و گفت: آموزش پرسنل سازمان آتش نشانی تبریز در مورد تغذیه سالم و آشنایی با گروه‌های اصلی غذایی توسط کارشناس مسئول تغذیه اداره کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز از دیگر برنامه‌های هفته سلامت بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه خدمات این اداره کل در هفته سلامت برای پرسنل مجموعه های شهرداری تبریز نیز بوده است، افزود: طرح تکریم رانندگان ناوگان بار درون شهری در محل سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری تبریز با ارائه خدمات ویزیت پزشک عمومی، مشاوره روانشناسی، مشاوره مامائی، تغذیه، تست غربالگری و قند و فشار خون، مراجعه به خانه سلامت منطقه ۶ شهرداری تبریز (قراملک) جهت غربالگری سرطان سینه... ه. از جمله این اقدامات به شمار می رود.

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز یادآور شد: به منظور تاکید بر اهمیت ورزش در سلامتی عمومی مردم، آغازگر برنامه های هفته سلامت امسال، برنامه کوهپیمایی همراه با دستگاههای مختلف اجرایی در عون بن علی بود.

وی با اشاره به وظیفه شهرداری‌ها در قبال سلامت شهروندان، یادآور شد: شهرداری تبریز در بخش‌های مختلف خدمات شهروندی ارائه می‌دهد که عمران و خدمات شهری جزو اقداماتی است که شهروندان بیشتر با آنها آشنا هستند. در کنار اینها که وظایف ذاتی شهرداری محسوب می‌شود، یکی از اصلی‌ترین وظایف شهرداری توجه به سلامت شهروندانی که در این شهر زندگی می‌کنند چراکه شهروندان از اصلی ترین عوامل ایجاد کننده شهر و توسعه شهری هستند.

حسن‌زاده اظهار داشت: قطعا بدون برنامه برای شهروندان امکان مدیریت نداریم و شهری توسعه یافته و آباد است که شهروندان آن سالم و توانمند باشند. به عبارتی اگر شهروندان سالم و توانمند باشند اقتصاد شهری به حرکت در می آید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز