گزارش؛

نخستین خانه سند دار جوان کشور میزبان برنامه های جوان در آذربایجان شرقی

۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۱۰:۱۴:۳۶
کد خبر: ۸۴۷۸۳۲
خانه جوان آذربایجان شرقی همزمان با حضور معاون سازمان ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در اسفند ماه سال ۱۳۹۵ در شهر تبریز راه اندازی و افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، این خانه که در یکی از محلات قدیمی تبریز واقع شده است در زیربنایی بالغ بر ۹۰۰ متر مربع و در پنج طبقه در طی دو سال و چند ماه گذشته شاهد حضور خیل عظیمی از جوانان فعال بوده است.

ارتقاء مشارکت اجتماعی جوانان یکی از اصلی ترین دغدغه های دولت تدبیر و امید در طی سالهای گذشته بود به طوری که با توجه به رویکردهای دولت توجه ویژه به امور جوانان در استان آذربایجان شرقی نیز توسط اداره کل ورزش و جوانان به صورت ریشه مورد تاکید قرار گرفته است.

راه اندازی و افتتاح خانه جوان در این استان قدم مهمی در ارتقای مشارکت های اجتماعی و توسعه سازمانهای مردم نهاد بوده است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در این خصوص می گوید: خانه جوان استان تنها خانه سند دار کشور است که در سال ۹۵ با حضور معاون وزیر مورد افتتاح قرار گرفت.

امیر تقی زاده می افزاید: با حمایت های ویژه مدیرکل محترم ورزش و جوانان و دیگر مدیران ارشد استان توانستیم در سال ۱۳۹۶ خانه جوانان استان را بعد از ۲۴ سال خریداری کرده و در حال حاضر اولین خانه جوانان سند دار کشور را در اختیار داریم.

وی با اشاره به حضور چشمگیر اعضای سازمان های مردم نهاد در این خانه می گوید: بیش از ۹۰ گروه مردم نهاد مستقر در شهرستان تبریز از امکانات این خانه در طول سال گذشته بهره مند شده اند.

وی می افزاید: در طول سال گذشته ۱۲۵ کارگاه در حوزه جوانان و ازدواج و ۱۲۰ کارگاه در حوزه فعالیت های جوانان در این خانه برگزار شده است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان، استفاده از ظرفیت این مجموعه در شرایط خاص را نیز مورد تاکید قرار می‌دهد و می افزاید: در بحث فعالیت های خیرخواهانه نیز گروه های مردم نهاد فعال در این خانه تلاش کردند تا در مواقع بحران و حوادث مختلف دور هم جمع شوند به طوری که در بحث سیل اخیر شاهد تجمیع کمک های گروه های مردم نهاد در خانه جوان استان بودیم و این مکان محفلی برای این اقدام خیرخواهانه بود.

تقی زاده از انجام تعمیرات اساسی در خانه جوان استان خبر می‌دهد و می‌گوید: طی سال گذشته بیش از ۷۰۰ میلیون تومان برای تعمیرات اساسی این خانه هزینه شده و امکاناتی از قبیل کتابخانه، سالن کنفرانس، کارگاه آموزشی و اتاق های مجزا برای گروه های مردم نهاد در این مجموعه ایجاد شده است.

وی ادامه می دهد : درب خانه جوان استان همیشه به روی جوانان باز است واز حضور تمامی جوانان در این خانه استقبال می کنیم.

گزارش ارائه شده از سوی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان نشان می دهد که  با توجه به افزایش چشمگیر تعداد سازمان های مردم نهاد جوانان در سطح استان بدون شک تنها یک خانه جوابگوی نیازهای جوانان در آینده نخواهد بود.

 انتظار می رود سازمان های دولتی و خصوصی وبخصوص شهرداری ها و دهیاری ها نیز این مهم را در برنامه های خود قراردهند و با همراهی با معاونت جوانان در ایجاد خانه های جوانان در مناطق مختلف شهری و روستایی پیش قدم باشند.

گزارش: اکبر بردباری

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز