معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:

ضرورت بهبود آمار های مربوط به وقایع حیاتی در استان

۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۱۴:۴۱:۴۲
کد خبر: ۸۴۸۵۰۲
ضرورت بهبود آمار های مربوط به وقایع حیاتی در استان
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم بررسی تخصصی و کاربردی آمار وقایع حیاتی استان تاکید کرد و گفت: باید با اتخاذ سیاست‌های مناسب در این زمینه، وضعیت آمارهای مربوط به وقایع حیاتی در استان را بهبود بخشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی ،علیار راستگو در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی استان، با تبریک 30 اردیبهشت ماه به عنوان روز جمعیت، با اشاره به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط با افزایش جمعیت، اظهار داشت: دستگاه های مسئول در این زمینه پیشنهادهای کاربردی خود را برای افزایش و جوان‌سازی جمعیت، تدوین و در جلسات آتی ارائه کنند.

رقیه صادق‌زاده، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری نیز در این جلسه به بیان پیشنهادهایی در خصوص افزایش جمعیت در استان پرداخت که از آن بین می‌توان به ترغیب جوانان به امر ازدواج با افزایش سیاست‌های تشویقی و تحت پوشش بیمه قراردادن آزمایش‌های ژنتیک اشاره کرد.

جودی، مدیرکل ثبت احوال استان نیز در این جلسه، آخرین آمار مربوط به وقایع حیاتی در استان (تولد، مرگ، ازدواج و طلاق) را برای نمایندگان دستگاه‌های اجرایی حاضر در جلسه تبیین کرد.

وی همچنین با بیان اینکه تمامی کارت‌های ملی قدیمی از ابتدای خرداد ماه سال جاری، فاقد اعتبار خواهند بود، عنوان کرد:  با توجه به مشکلات مربوط به صدور کارت هوشمند، تمامی شماره‌های پیگیری ارائه شده به متقاضیان، در حکم کارت ملی هوشمند و مورد پذیرش تمامی دستگاه‌های اجرایی خواهد بود.

 

 

نظر شما