استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:

ضرورت ایجاد یک برند واحد در استان

۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۱۲:۲۹:۳۷
کد خبر: ۸۵۰۷۸۵
ضرورت ایجاد یک برند واحد در استان
استاندار آذربایجان شرقی همچنین ایجاد یک برند واحد در استان را لازم دانست و افزود: برای مثال اگر چند گلخانه تحت یک برند فعالیت کنند، می‌توانیم رونق مطلوبی را در صادرات محصولات گلخانه‌ای شاهد باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی، با اشاره به ظرفیت‌های بالای صنعتی و اقتصادی استان، افزود: در سطح کشور ۸ هزار مگاوات کمبود برق داریم که با توجه به بارندگی‌های اخیر، بخش قابل توجهی از آن جبران شده و بر همین اساس تلاش می‌کنیم مشکل قطعی برق واحدهای صنعتی را تا حد زیادی کاهش دهیم.

وی ، گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر، تلاش می‌کنیم که این مشکل تا حد زیادی کاهش یابد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید از موازی کاری و دوباره کاری جلوگیری شود، گفت: حذف بروکراسی‌های موجود در حوزه‌هایی مانند صادرات و صدور مجوز تأسیس فعالیت ضروری است.

وی اضافه کرد: به این منظور فعال‌سازی پنجره واحد یا استقرار نمایندگان دستگاه‌ها در اتاق بازرگانی باید مورد توجه قرار گیرد.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه باید مشوق‌های لازم برای اجرای طرح‌‌های اقتصادی در نظر گرفته شود، گفت: ایجاد اشتغال و تأمین مایحتاج عمومی از جمله اولویت‌های ضروری استان است.

علی جهانگیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه تعامل بین بخش‌های خصوصی و تعریف منافع مشخص را لازمه بحث برندسازی عنوان کرد.

اکبر فتحی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز پایداری تولید را وابسته به وجود بازار مناسب دانست و اذعان داشت: نهاده‌های دام سبک اکثرا وارداتی است که برای تسهیل در این امر 200 کامیون را برای حمل نهاده‌های دامی به استان، تدارک دیده‌ایم تا در این خصوص مشکلی پیش نیاید.

وی ظرفیت صیفی‌جات را برای صادرات بسیار مناسب دانست و گفت: کشور روسیه از خریداران اصلی صیفی‌جات است که می‌تواند اشتغال زائی و ارزآوری خوبی داشته باشد، به همین منظور نیز قصد داریم 200 هکتار از مساحت گلخانه‌های استان را افزایش دهیم.

در این جلسه برنامه عملیاتی جهت توسعه اشتغال و افزایش صادرات توسط رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان آذربایجان شرقی ارائه شد.

همچنین گزارش‌هایی از میزان سپرده‌های جذب شده بانک‌های خصوصی و دولتی و مصارف آنها در داخل استان و اجرای حکم قانونی برنامه ششم توسعه مبنی بر رعایت سهم ۴۰ درصدی صنعت و معدن از تسهیلات تمام بانک‌ها ارائه شد.

 

 

نظر شما