استاندار آذربایجان شرقی:

توجه به نهاد وکالت، از مهم‌ترین شاخصه‌های مدنیت است/ آماده همکاری با کانون وکلا هستیم

۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۱۳:۴۸:۳۷
کد خبر: ۸۵۰۹۵۱
توجه به نهاد وکالت، از مهم‌ترین شاخصه‌های مدنیت است/ آماده همکاری با کانون وکلا هستیم
استاندار آذربایجان شرقی توجه به حقوق و نهاد وکالت را از مهم‌ترین شاخصه‌های مدنیت در جوامع پیشرفته عنوان کرد و گفت: قانون‌گریزی در جامعه، نتیجه بی‌توجهی به این مهم است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در دیدار هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری استان با وی، افزود: به تناسب آشنایی مردم یک جامعه با حقوق و تکالیف خود و همچنین استفاده از  وکلای متبحر، میزان مشکلات اجتماعی و بخصوص جرایم آن جامعه کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور مبنی بر لزوم آشنایی هرچه بیشتر مردم و مسئولان با منشور حقوق شهروندی، ابراز کرد: آماده همکاری با کانون وکلای دادگستری برای تحقق این مهم هستیم و از محل اعتبارات اجتماعی استان، رقمی مشخص را به این موضوع اختصاص می‌دهیم.

پورمحمدی با بیان اینکه به کانون‌گرایی اعتقاد خاصی دارم، اظهار داشت: کانون وکلای دادگستری استان از سال‌های گذشته تاکنون، فعالیت‌های بسیار خوب و موثری داشته و امیدوارم فعالیت‌های کاربردی این مجموعه با هدف گسترش فرهنگ استفاده از وکیل در جامعه و توسعه عدالت، افزایش یابد.

استاندار آذربایجان شرقی در واکنش به راه‌اندازی کمپین حذف ظرفیت از آزمون وکالت نیز به معایب این اقدام نسنجیده و جهت‌دار در فضای مجازی اشاره و عنوان کرد: وکالت، شغلی تخصصی است و هر شخصی که فارغ‌التحصیل رشته حقوق باشد نمی‌تواند عنوان مقدس وکالت را با خود به همراه داشته باشد.

وی تأکید کرد: صلاحیت علمی و اخلاقی متقاضیان وکالت باید از سوی کانون وکلای دادگستری تایید شود که این امر جز با برگزاری آزمون تخصصی میسر نیست.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین به لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی برای اقشار مختلف جامعه با هدف آموزش حقوق شهروندی و هماهنگی برای ایجاد واحد درسی حقوق شهروندی در دانشگاه‌های استان اشاره کرد.

رئیس کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با بیان اینکه تاکنون از ظرفیت این کانون آن‌چنان که شاید و باید استفاده نشده، افزود: بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی، آماده همکاری با مسئولان، واحدهای تولیدی و صنعتی و شرکت‌ها هستیم.

حسین شربیانی با بیان اینکه برخی نهادها به دنبال سلب استقلال از کانون وکلای دادگستری هستند، افزود: امیدواریم مدیریت استان، در رای‌زنی با نمایندگان مجلس، اعتراض جدی این کانون نسبت به تصمیم برخی از نمایندگان برای حذف ظرفیت از آزمون وکالت را اعلام کند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز